1. Nieuws

    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.
    Jarco Kriek
    15 juli 2014
    comments 1
    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.

    Zo werd CanalDigitaal – een merknaam van het Luxemburgse bedrijf M7 Group – onlangs op de vingers getikt wegens misleidende reclame over het aanvullende Sport1 + Motors-zenderpakket. Een CanalDigitaal-klant had geklaagd dat hij in tegenstelling tot de beloofde live-uitzending van de Moto GP-motorraces alleen naar samenvattingen van de wedstrijden kon kijken. Omdat CanalDigitaal niet alle kanalen van betaalzender Sport1 doorgeeft, zijn bepaalde sportevenementen – in tegenstelling tot andere aanbieders – niet live maar later in samenvatting te bekijken. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de klagende CanalDigitaal-klant gelijk heeft. CanalDigitaal had voor de uitspraak van de reclamewaakhond al aangegeven de reclame-uiting voor het Sport1 + Motors-zenderpakket te wijzigen.

    MyPrime

    Eerder had de Reclame Code Commissie al UPC wegens reclame voor de nieuwe onbeperkt kijken-dienst MyPrime op de vingers getikt. UPC had in reclame voor MyPrime geuit dat ook bestaande klanten van het Alles-in-1 Power-abonnement zonder meerkosten van de videodienst gebruik konden maken. Feitelijk moest men hiervoor een nieuwe abonnement met een duur van minimaal twaalf maanden afsluiten. Ook in dit geval adviseerde de Reclame Code Commissie UPC om in het vervolg duidelijker in de reclame-uiting te zijn.

    Reclame Code CommeissieReclame CodecommissieRCCCanalDigitaalSport1Moto GPUPCall you can watchonbeperkt kijkenMyPrimekabelsatelliettvtelevisieaanbiedersproviders

    Reacties

  1. TV-TIP Hunted

    Hunted
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het derde seizoen alweer van Hunted. Veertien mensen proberen van de radar te verdwijnen en dat 500 uur vol te houden. Iets wat elk jaar lastiger lijkt te worden. In het eerste seizoen lukte het marinier (logisch) Evert, vorig seizoen slaagde student (logisch) Omar.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Olympus Has Fallen

    Olympus Has Fallen
    RTL 7 om 20:30 uur
    Na een minder geslaagd uitstapje naar de romantische comedies, is Gerard Butler eindelijk terug op vertrouwd actie-terrein. Dat is net op tijd, want een stel overijverige Noord-Koreaanse griezels legt het Witte Huis in puin en gijzelt de Amerikaanse president. Dit levert voor ons fijn hersenloos popcornvermaak op.