1. Nieuws

    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.
    Jarco Kriek
    15 juli 2014
    comments 1
    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.

    Zo werd CanalDigitaal – een merknaam van het Luxemburgse bedrijf M7 Group – onlangs op de vingers getikt wegens misleidende reclame over het aanvullende Sport1 + Motors-zenderpakket. Een CanalDigitaal-klant had geklaagd dat hij in tegenstelling tot de beloofde live-uitzending van de Moto GP-motorraces alleen naar samenvattingen van de wedstrijden kon kijken. Omdat CanalDigitaal niet alle kanalen van betaalzender Sport1 doorgeeft, zijn bepaalde sportevenementen – in tegenstelling tot andere aanbieders – niet live maar later in samenvatting te bekijken. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de klagende CanalDigitaal-klant gelijk heeft. CanalDigitaal had voor de uitspraak van de reclamewaakhond al aangegeven de reclame-uiting voor het Sport1 + Motors-zenderpakket te wijzigen.

    MyPrime

    Eerder had de Reclame Code Commissie al UPC wegens reclame voor de nieuwe onbeperkt kijken-dienst MyPrime op de vingers getikt. UPC had in reclame voor MyPrime geuit dat ook bestaande klanten van het Alles-in-1 Power-abonnement zonder meerkosten van de videodienst gebruik konden maken. Feitelijk moest men hiervoor een nieuwe abonnement met een duur van minimaal twaalf maanden afsluiten. Ook in dit geval adviseerde de Reclame Code Commissie UPC om in het vervolg duidelijker in de reclame-uiting te zijn.

    Reclame Code CommeissieReclame CodecommissieRCCCanalDigitaalSport1Moto GPUPCall you can watchonbeperkt kijkenMyPrimekabelsatelliettvtelevisieaanbiedersproviders

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)