1. Nieuws

    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.
    Jarco Kriek
    15 juli 2014
    comments 1
    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.

    Zo werd CanalDigitaal – een merknaam van het Luxemburgse bedrijf M7 Group – onlangs op de vingers getikt wegens misleidende reclame over het aanvullende Sport1 + Motors-zenderpakket. Een CanalDigitaal-klant had geklaagd dat hij in tegenstelling tot de beloofde live-uitzending van de Moto GP-motorraces alleen naar samenvattingen van de wedstrijden kon kijken. Omdat CanalDigitaal niet alle kanalen van betaalzender Sport1 doorgeeft, zijn bepaalde sportevenementen – in tegenstelling tot andere aanbieders – niet live maar later in samenvatting te bekijken. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de klagende CanalDigitaal-klant gelijk heeft. CanalDigitaal had voor de uitspraak van de reclamewaakhond al aangegeven de reclame-uiting voor het Sport1 + Motors-zenderpakket te wijzigen.

    MyPrime

    Eerder had de Reclame Code Commissie al UPC wegens reclame voor de nieuwe onbeperkt kijken-dienst MyPrime op de vingers getikt. UPC had in reclame voor MyPrime geuit dat ook bestaande klanten van het Alles-in-1 Power-abonnement zonder meerkosten van de videodienst gebruik konden maken. Feitelijk moest men hiervoor een nieuwe abonnement met een duur van minimaal twaalf maanden afsluiten. Ook in dit geval adviseerde de Reclame Code Commissie UPC om in het vervolg duidelijker in de reclame-uiting te zijn.

    Reclame Code CommeissieReclame CodecommissieRCCCanalDigitaalSport1Moto GPUPCall you can watchonbeperkt kijkenMyPrimekabelsatelliettvtelevisieaanbiedersproviders

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP Door het hart van China

    Door het hart van China
    NPO 2 om 19:25 uur
    Ruben Terlou trekt van het noorden van China naar het zuiden. Hij start in Binnen-Mongolië, waar al een lange tijd ernstige droogte heerst. Terlou onderzoekt wat voor invloed de klimaatverandering heeft op de boeren, nomaden en mijnwerkers die daar wonen.

    TV-TIP Nightcrawler

    Nightcrawler
    om 22:03 uur
    Lou Bloom ontdekt de snelle wereld van misdaadverslaggeving in Los Angeles. Hij koopt een camera en bedenkt manieren om de meest spectaculaire beelden van ongelukken te filmen. Lou neemt steeds grotere risico's en gaat extreem ver om te verdienen aan het leed van anderen.

    Interview

    • *

      Barry Atsma

      The Rook

      Ideale schoonzoon Barry Atsma speelt een enge creep in de internationale thrillerserie The Rook, over mensen met paranormale gaven.
      Reacties0 reactie(s)