1. Nieuws

    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.
    Jarco Kriek
    15 juli 2014
    comments 1
    Reclame Code Commissie tikt tv-aanbieders op de vingers

    Er komen bij de Reclame Code Commissie steeds meer klachten over reclame-uitingen van tv-aanbieders binnen. In sommige gevallen tikt de reclamewaakhond de aanbieders op de vingers.

    Zo werd CanalDigitaal – een merknaam van het Luxemburgse bedrijf M7 Group – onlangs op de vingers getikt wegens misleidende reclame over het aanvullende Sport1 + Motors-zenderpakket. Een CanalDigitaal-klant had geklaagd dat hij in tegenstelling tot de beloofde live-uitzending van de Moto GP-motorraces alleen naar samenvattingen van de wedstrijden kon kijken. Omdat CanalDigitaal niet alle kanalen van betaalzender Sport1 doorgeeft, zijn bepaalde sportevenementen – in tegenstelling tot andere aanbieders – niet live maar later in samenvatting te bekijken. De Reclame Code Commissie oordeelde dat de klagende CanalDigitaal-klant gelijk heeft. CanalDigitaal had voor de uitspraak van de reclamewaakhond al aangegeven de reclame-uiting voor het Sport1 + Motors-zenderpakket te wijzigen.

    MyPrime

    Eerder had de Reclame Code Commissie al UPC wegens reclame voor de nieuwe onbeperkt kijken-dienst MyPrime op de vingers getikt. UPC had in reclame voor MyPrime geuit dat ook bestaande klanten van het Alles-in-1 Power-abonnement zonder meerkosten van de videodienst gebruik konden maken. Feitelijk moest men hiervoor een nieuwe abonnement met een duur van minimaal twaalf maanden afsluiten. Ook in dit geval adviseerde de Reclame Code Commissie UPC om in het vervolg duidelijker in de reclame-uiting te zijn.

    Reclame Code CommeissieReclame CodecommissieRCCCanalDigitaalSport1Moto GPUPCall you can watchonbeperkt kijkenMyPrimekabelsatelliettvtelevisieaanbiedersproviders

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Travel with a Goat

    Travel with a Goat
    NPO 3 om 20:25 uur
    De Nederlandse acteur en presentator Niels Oosthoek wandelt in deze aflevering van Travel with a Goat samen met foodvlogger Alal Driksne én een ezel richting een slachthuis in het Italiaanse Ragusa. Hier zal hun dappere metgezel zonder pardon verwerkt worden tot een paar kilo hamburger, mits Niels en Alla daar een stokje voor steken.

    TV-TIP Hot Fuzz

    Hot Fuzz
    SBS9 om 20:30 uur
    Een agent is zo goed in zijn baan, dat hij de hele politiemacht in z'n schaduw zet. Hij wordt weggepromoveerd naar een vriendelijk gat, waar door rood fietsen zo'n beetje de grootste misdaad is. Al snel wordt ontdekt dat de plattelandsrust een dekmantel is voor smerige zaakjes.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)