1. Nieuws

    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Als Netflix besluit reclameblokken bij het kijken naar films en series in te voeren, dan gaat het de streamingdienst wereldwijd tientallen miljoenen klanten kosten. Dit stelt Hub Entertainment Research.
    Peter de Koning
    8 july 2019
    comments 30
    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Uit het onderzoek – waarbij bijna 1800 Netflix-abonnees werden ondervraagd – blijkt dat 23 procent afhaakt als Netflix besluit op een of andere manier reclame te willen invoeren en de prijs van abonnementen niet verlaagt. Dit lijkt op zich weinig, maar als dit onderzoek wereldwijd representatief is, betekent dit wel een verlies van tientallen miljoenen abonnees. Tegen het inkomstenverlies van enkele honderden miljoenen euro’s per maand staat natuurlijk wel een nieuwe inkomstenstroom uit reclameverkoop. Of het invoeren van reclame voor Netflix financieel gunstige voordelen gaat opleveren, blijft de vraag.

     

    Abonnement

    Uit het Amerikaanse onderzoek blijkt dat abonnees makkelijker de invoering van reclame zouden accepteren als de abonnementsprijs lager wordt. Hoe meer Netflix van de prijs zou afhalen, hoe hoger de acceptatiegraad voor reclame door abonnees wordt. Al langere tijd zijn geruchten te horen dat Netflix intern de introductie van reclame bespreekt. De streamingdienst investeert veel geld in het aankopen van content en de productie van eigen exclusieve titels. Nu de concurrentie door de aangekondigde komst van nieuwe streamingdienst als Disney+ en Warnermedia groter wordt, is er sprake van schaarste van content. Dit omdat de nieuwe streamingdiensten zelfgemaakt content exclusief voor zichzelf houden. De contentschaarste zorgt er onder meer voor dat de rechten van nog beschikbare titels in enkele gevallen duurder wordt.

    NetflixreclameabonnementabonnementsprijsfilmsseriescontentonderzoekOTTonlinestreamingdienst

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      2X2 BORDSPELLEN

      Altijd al aan Expeditie Robinson of Temptation Island mee willen doen? Dat kan vanaf nu ook vanuit je eigen woonkamer! Just Games heeft twee spellen ontwikkeld waardoor je de exotische avonturen zélf kunt beleven. Totaal TV geeft twee keer een pakket met Expeditie Robinson en Temptation Island weg.

    TV-TIP Unbroken

    Unbroken
    SBS9 om 20:30 uur
    Toen de Tweede Wereld Oorlog uitbrak, ging Olympisch atleet Louis Zamperini in dienst bij het Amerikaanse leger. Tijdens een luchtgevecht stortte zijn bommenwerper neer boven de Stille Oceaan en moest hij, samen met twee andere soldaten, zien te overleven in een reddingsvlot.

    TV-TIP Grenzeloos verliefd: Baby in het buitenland

    Grenzeloos verliefd: Baby in het buitenland
    Net5 om 20:30 uur
    Jennifer Hoffman volgt vrouwen die een kind verwachten in het buitenland en dat gaat niet altijd even voorspoedig.

    Interview

    • *

      Esmee van Kampen

      Dit zijn wij

      Het leven van dertigers gaat niet over rozen en is daardoor razend interessant. Esmée van Kampen speelt zo’n dertiger in Dit zijn wij, een remake van de hitserie This Is Us.
      Reacties0 reactie(s)