Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Als Netflix besluit reclameblokken bij het kijken naar films en series in te voeren, dan gaat het de streamingdienst wereldwijd tientallen miljoenen klanten kosten. Dit stelt Hub Entertainment Research.
    Peter de Koning
    8 july 2019
    comments 30
    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Uit het onderzoek – waarbij bijna 1800 Netflix-abonnees werden ondervraagd – blijkt dat 23 procent afhaakt als Netflix besluit op een of andere manier reclame te willen invoeren en de prijs van abonnementen niet verlaagt. Dit lijkt op zich weinig, maar als dit onderzoek wereldwijd representatief is, betekent dit wel een verlies van tientallen miljoenen abonnees. Tegen het inkomstenverlies van enkele honderden miljoenen euro’s per maand staat natuurlijk wel een nieuwe inkomstenstroom uit reclameverkoop. Of het invoeren van reclame voor Netflix financieel gunstige voordelen gaat opleveren, blijft de vraag.

     

    Abonnement

    Uit het Amerikaanse onderzoek blijkt dat abonnees makkelijker de invoering van reclame zouden accepteren als de abonnementsprijs lager wordt. Hoe meer Netflix van de prijs zou afhalen, hoe hoger de acceptatiegraad voor reclame door abonnees wordt. Al langere tijd zijn geruchten te horen dat Netflix intern de introductie van reclame bespreekt. De streamingdienst investeert veel geld in het aankopen van content en de productie van eigen exclusieve titels. Nu de concurrentie door de aangekondigde komst van nieuwe streamingdienst als Disney+ en Warnermedia groter wordt, is er sprake van schaarste van content. Dit omdat de nieuwe streamingdiensten zelfgemaakt content exclusief voor zichzelf houden. De contentschaarste zorgt er onder meer voor dat de rechten van nog beschikbare titels in enkele gevallen duurder wordt.

    NetflixreclameabonnementabonnementsprijsfilmsseriescontentonderzoekOTTonlinestreamingdienst

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Daniel Craig Collection

      Win de Daniel Craig Collection

      Daniel Craig kruipt dit jaar in No Time to Die voor de laatste keer in de huid van de geliefde geheime agent. De Daniel Craig Collection bundelt al zijn Bond-films tot dusver. Totaal TV mag deze boxset met Casino Royale, Quantum of Solace, Skyfall en Spectre drie keer weggeven.

    TV-TIP Dirty Grandpa

    Dirty Grandpa
    RTL 7 om 20:30 uur
    De keurige advocaat Jason gaat met zijn opa Dick naar Florida. Eenmaal in Florida gaan alle remmen los.

    TV-TIP Anything for Love

    Anything for Love
    RTL 8 om 20:30 uur
    Katherine schrijft zich in op een datingsite, maar verzwijgt dat ze heel succesvol is. Ze komt in contact met een knappe dokter.

    Interview

    • Winston Gerschtanowitz in Marble Mania

      Winston Gerschtanowitz

      Marble Mania

      In de familieshow Marble Mania strijden drie BN’ers in verschillende behendigheidsspellen en spectaculaire knikkerraces tegen elkaar. Presentator Winston Gerschtanowitz staat de knikkeraars bij. De races worden van commentaar voorzien door Jack van Gelder. We spraken Winston over deze nieuwe show.
      Reacties0 reactie(s)