1. Nieuws

    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Als Netflix besluit reclameblokken bij het kijken naar films en series in te voeren, dan gaat het de streamingdienst wereldwijd tientallen miljoenen klanten kosten. Dit stelt Hub Entertainment Research.
    Peter de Koning
    8 july 2019
    comments 30
    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Uit het onderzoek – waarbij bijna 1800 Netflix-abonnees werden ondervraagd – blijkt dat 23 procent afhaakt als Netflix besluit op een of andere manier reclame te willen invoeren en de prijs van abonnementen niet verlaagt. Dit lijkt op zich weinig, maar als dit onderzoek wereldwijd representatief is, betekent dit wel een verlies van tientallen miljoenen abonnees. Tegen het inkomstenverlies van enkele honderden miljoenen euro’s per maand staat natuurlijk wel een nieuwe inkomstenstroom uit reclameverkoop. Of het invoeren van reclame voor Netflix financieel gunstige voordelen gaat opleveren, blijft de vraag.

     

    Abonnement

    Uit het Amerikaanse onderzoek blijkt dat abonnees makkelijker de invoering van reclame zouden accepteren als de abonnementsprijs lager wordt. Hoe meer Netflix van de prijs zou afhalen, hoe hoger de acceptatiegraad voor reclame door abonnees wordt. Al langere tijd zijn geruchten te horen dat Netflix intern de introductie van reclame bespreekt. De streamingdienst investeert veel geld in het aankopen van content en de productie van eigen exclusieve titels. Nu de concurrentie door de aangekondigde komst van nieuwe streamingdienst als Disney+ en Warnermedia groter wordt, is er sprake van schaarste van content. Dit omdat de nieuwe streamingdiensten zelfgemaakt content exclusief voor zichzelf houden. De contentschaarste zorgt er onder meer voor dat de rechten van nog beschikbare titels in enkele gevallen duurder wordt.

    NetflixreclameabonnementabonnementsprijsfilmsseriescontentonderzoekOTTonlinestreamingdienst

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Little Women bioscoopkaarten winnen

      Win een VIP-pakket van Little Women!

      Dit kostuumdrama draait om vier zussen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog die op hun eigen manier met liefde, verlies en andere uitdagingen omgaan die horen bij volwassen worden. Totaal TV geeft van dit romantische drama vijf keer een VIP-pakket weg, met daarin een notitieblok en twee filmkaartjes.

    TV-TIP Dit zijn wij

    Dit zijn wij
    NPO 3 om 20:25 uur
    Deze remake van het Amerikaanse This Is Us trekt zó weinig kijkers dat de dramaserie naar de woensdag op NPO 3 is verplaatst.

    TV-TIP War of the Worlds

    War of the Worlds
    RTL 7 om 20:29 uur
    De gescheiden havenarbeider Ray Ferrier krijgt sinds lange tijd zijn twee kinderen een weekend te logeren. Na een reeks blikseminslagen gaat Ray poolshoogte nemen. Hij ziet een gigantische, driepotige machine uit de aarde kruipen. Dan blijkt dat buitenaardse wezens van plan zijn de mensheid uit te roeien. Ray gaat tot het uiterste om zijn kinderen in veiligheid te brengen.

    Interview

    • Hollands hoop derde seizoen Kim van Kooten

      Kim van Kooten

      Hollands hoop

      In het derde en direct laatste seizoen van de komische en spannende serie Hollands hoop wordt Kim van Kooten als de eens zo brave huismoeder Machteld steeds meedogenlozer.
      Reacties0 reactie(s)