1. Nieuws

    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Als Netflix besluit reclameblokken bij het kijken naar films en series in te voeren, dan gaat het de streamingdienst wereldwijd tientallen miljoenen klanten kosten. Dit stelt Hub Entertainment Research.
    Peter de Koning
    8 july 2019
    comments 30
    ‘Reclame kost Netflix tientallen miljoenen abonnees’

    Uit het onderzoek – waarbij bijna 1800 Netflix-abonnees werden ondervraagd – blijkt dat 23 procent afhaakt als Netflix besluit op een of andere manier reclame te willen invoeren en de prijs van abonnementen niet verlaagt. Dit lijkt op zich weinig, maar als dit onderzoek wereldwijd representatief is, betekent dit wel een verlies van tientallen miljoenen abonnees. Tegen het inkomstenverlies van enkele honderden miljoenen euro’s per maand staat natuurlijk wel een nieuwe inkomstenstroom uit reclameverkoop. Of het invoeren van reclame voor Netflix financieel gunstige voordelen gaat opleveren, blijft de vraag.

     

    Abonnement

    Uit het Amerikaanse onderzoek blijkt dat abonnees makkelijker de invoering van reclame zouden accepteren als de abonnementsprijs lager wordt. Hoe meer Netflix van de prijs zou afhalen, hoe hoger de acceptatiegraad voor reclame door abonnees wordt. Al langere tijd zijn geruchten te horen dat Netflix intern de introductie van reclame bespreekt. De streamingdienst investeert veel geld in het aankopen van content en de productie van eigen exclusieve titels. Nu de concurrentie door de aangekondigde komst van nieuwe streamingdienst als Disney+ en Warnermedia groter wordt, is er sprake van schaarste van content. Dit omdat de nieuwe streamingdiensten zelfgemaakt content exclusief voor zichzelf houden. De contentschaarste zorgt er onder meer voor dat de rechten van nog beschikbare titels in enkele gevallen duurder wordt.

    NetflixreclameabonnementabonnementsprijsfilmsseriescontentonderzoekOTTonlinestreamingdienst

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      3X BOXSET TRUE DETECTIVE

      True Detective is een veelgeprezen HBO-serie. In het derde seizoen speelt Mahershala Ali een gepensioneerde rechercheur, die al 35 jaar door een vermissingszaak gekweld wordt. Totaal TV mag de complete boxset met alle seizoenen drie keer weggeven.

    TV-TIP Prinsjesdag

    Prinsjesdag
    BVN-TV om 12:25 uur
    Landgenoten, stap in de koets bij het koninklijk paar richting de Ridderzaal voor de troonrede. Zwaai naar het balkon van Paleis Noordeinde, gluur mee als het koffertje met de Miljoenennota opengaat en hoor de eerste reacties op de kabinetsplannen.

    TV-TIP NOS Bevrijdingsjournaal september 1944

    NOS Bevrijdingsjournaal september 1944
    NPO 1 om 20:25 uur
    Precies 75 jaar geleden startte Operatie Market Garden, waarmee de geallieerden snel naar het Ruhrgebied probeerden door te stoten. In tien afleveringen brengt Herman van der Zandt het nieuws van toen, met de technieken van nu, tot leven.

    Interview

    • *

      Gerard Joling

      The Masked Singer

      The Masked Singer is níet de zoveelste talentenjacht. Eerder een soort Wie ben ik, maar dan met veren, toeters, bellen, zang én maskers. Gerard Joling zit in het panel.
      Reacties0 reactie(s)