1. Nieuws

    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.
    Jarco Kriek
    7 mei 2011
    comments 0
    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.

    TV Oranje zegt dat het aantal verzoeken uit de markt zo groot was dat men heeft besloten om adverteerders de mogelijkheid te geven om via een tv-commercial hun product, merk of evenement via TV Oranje naamsbekendheid te geven. TV Oranje heeft hiervoor Nico Silvius – oprichter van de radiozender RadioNL – weten te strikken om de commercialisering van TV Oranje in goede banen te leiden. De stap naar de advertentiemarkt is een belangrijke nieuwe ontwikkeling voor TV Oranje. De inkomsten haalde men voornamelijk uit de exploitatie van een webshop waarin de TV Oranje kijker CD’s en DVD’s kon aanschaffen. Het is begrijpelijk dat TV Oranje naar nieuwe vormen van inkomsten aan het zoeken is omdat de concurrentie op het gebied van verkoop van CD’s en DVD’s groot is en hierdoor de winstmarge onder druk komt te staan.

    Op TV Oranje waren sporadisch al tv-commercials te zien. Het ging hier echter om een beperkt aantal dat voortvloeide uit gemaakte barterdeals en andere vormen van wederzijdse promotie met gesloten beurzen. De opgebouwde trouwe aanhang van de muziekzender TV Oranje maakt de stap naar de advertentiemarkt een stuk makkelijker. Ook het bereik van TV Oranje is goed. Al enige tijd heeft men in Nederland landelijke dekking via kabel en satelliet. De satellietuitzendingen zijn echter niet dag en nacht te volgen. TV Oranje is van de vroege ochtend tot ’s avonds 22.00 uur op de satelliet te zien omdat het een kanaalslot deelt met de Franse zender Dorcel TV.

    Volgens Nico Silvius zijn de mogelijkheden voor adverteerders vrijwel onbeperkt: "TV Oranje is in ons land nou eenmaal een ijzersterk merk. Gekoppeld aan de sterk gestegen populariteit van Nederlandse muziek zorgt dat voor een nieuw platform waar adverteerders alle kanten mee op kunnen.”

    TV Oranje

    Meer over dit onderwerp

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 20:05 uur
    Dit is de eerste keer dat Zinedine Zidane en Jürgen Klopp, de meesterbreinen van het moderne voetbal, elkaar treffen. En dan meteen op het hoogste podium: de finale van de Champions League. Dat Zidane hier is, mag geen verrassing heten: Real Madrid gaat voor zijn derde titel op rij. Maar niemand had Liverpool hier verwacht.

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY THE FLORIDA PROJECT

      De zesjarige Moonee woont met haar moeder Halley in een motel in de schaduw van Disney World Florida. Motelmanager Bobby lijkt de enige volwassene in de omgeving te zijn die de kinderen in het gareel probeert te houden. Totaal TV mag de Blu-ray van deze dramafilm vijf keer weggeven.

    TV-TIP Pieter Derks: Spot

    Pieter Derks: Spot
    NPO 1 om 20:30 uur
    Pieter Derks komt uit Nijmegen. Het is dan ook geen verrassing dat de tv-opname van zijn zevende programma in de plaatselijke Stadsschouwburg geschoten is. Voelt-ie zich extra op zijn gemak, maar meer nog waren dat de laatste shows van de tour en dus lekker actueel. En als Pieter Derks érgens goed in is, dan is het wel de actualiteit komisch belichten.