1. Nieuws

    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.
    Jarco Kriek
    7 mei 2011
    comments 0
    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.

    TV Oranje zegt dat het aantal verzoeken uit de markt zo groot was dat men heeft besloten om adverteerders de mogelijkheid te geven om via een tv-commercial hun product, merk of evenement via TV Oranje naamsbekendheid te geven. TV Oranje heeft hiervoor Nico Silvius – oprichter van de radiozender RadioNL – weten te strikken om de commercialisering van TV Oranje in goede banen te leiden. De stap naar de advertentiemarkt is een belangrijke nieuwe ontwikkeling voor TV Oranje. De inkomsten haalde men voornamelijk uit de exploitatie van een webshop waarin de TV Oranje kijker CD’s en DVD’s kon aanschaffen. Het is begrijpelijk dat TV Oranje naar nieuwe vormen van inkomsten aan het zoeken is omdat de concurrentie op het gebied van verkoop van CD’s en DVD’s groot is en hierdoor de winstmarge onder druk komt te staan.

    Op TV Oranje waren sporadisch al tv-commercials te zien. Het ging hier echter om een beperkt aantal dat voortvloeide uit gemaakte barterdeals en andere vormen van wederzijdse promotie met gesloten beurzen. De opgebouwde trouwe aanhang van de muziekzender TV Oranje maakt de stap naar de advertentiemarkt een stuk makkelijker. Ook het bereik van TV Oranje is goed. Al enige tijd heeft men in Nederland landelijke dekking via kabel en satelliet. De satellietuitzendingen zijn echter niet dag en nacht te volgen. TV Oranje is van de vroege ochtend tot ’s avonds 22.00 uur op de satelliet te zien omdat het een kanaalslot deelt met de Franse zender Dorcel TV.

    Volgens Nico Silvius zijn de mogelijkheden voor adverteerders vrijwel onbeperkt: "TV Oranje is in ons land nou eenmaal een ijzersterk merk. Gekoppeld aan de sterk gestegen populariteit van Nederlandse muziek zorgt dat voor een nieuw platform waar adverteerders alle kanten mee op kunnen.”

    TV Oranje

    Meer over dit onderwerp

    Reacties

  1. TV-TIP Jamie Cooks Italy

    Jamie Cooks Italy
    24Kitchen om 17:00 uur
    Spaghetti carbonara, gevulde focaccia, risotto, tiramisu met limoncello. Loopt het water je al in de mond? Dan kun je maar beter inschakelen op 24Kitchen, want daar laat Jamie Oliver zien hoe hij die gerechten klaarmaakt. En kip, maar dat klink hierboven niet Italiaans genoeg.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Elephant, Family and Me

    Elephant, Family and Me
    Canvas om 20:05 uur
    De Afrikaanse olifant doodt meer mensen dan welk roofdier ook en is daarmee een van de gevaarlijkste dieren ter wereld. Gordon Buchanan is er echter van overtuigd dat olifanten slechts agressief worden uit zelfverdediging. Hij zoekt uit of het mogelijk is om het vertrouwen van deze majestueuze dieren te winnen.