1. Nieuws

    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.
    Jarco Kriek
    7 mei 2011
    comments 0
    Reclamevrij TV Oranje verleden tijd

    Het digitaal themakanaal TV Oranje gaat een commerciëlere koers voeren. Sinds de start van het Nederlands muziekkanaal in oktober 2005 was de televisiezender reclamevrij. Daar gaat nu verandering in komen.

    TV Oranje zegt dat het aantal verzoeken uit de markt zo groot was dat men heeft besloten om adverteerders de mogelijkheid te geven om via een tv-commercial hun product, merk of evenement via TV Oranje naamsbekendheid te geven. TV Oranje heeft hiervoor Nico Silvius – oprichter van de radiozender RadioNL – weten te strikken om de commercialisering van TV Oranje in goede banen te leiden. De stap naar de advertentiemarkt is een belangrijke nieuwe ontwikkeling voor TV Oranje. De inkomsten haalde men voornamelijk uit de exploitatie van een webshop waarin de TV Oranje kijker CD’s en DVD’s kon aanschaffen. Het is begrijpelijk dat TV Oranje naar nieuwe vormen van inkomsten aan het zoeken is omdat de concurrentie op het gebied van verkoop van CD’s en DVD’s groot is en hierdoor de winstmarge onder druk komt te staan.

    Op TV Oranje waren sporadisch al tv-commercials te zien. Het ging hier echter om een beperkt aantal dat voortvloeide uit gemaakte barterdeals en andere vormen van wederzijdse promotie met gesloten beurzen. De opgebouwde trouwe aanhang van de muziekzender TV Oranje maakt de stap naar de advertentiemarkt een stuk makkelijker. Ook het bereik van TV Oranje is goed. Al enige tijd heeft men in Nederland landelijke dekking via kabel en satelliet. De satellietuitzendingen zijn echter niet dag en nacht te volgen. TV Oranje is van de vroege ochtend tot ’s avonds 22.00 uur op de satelliet te zien omdat het een kanaalslot deelt met de Franse zender Dorcel TV.

    Volgens Nico Silvius zijn de mogelijkheden voor adverteerders vrijwel onbeperkt: "TV Oranje is in ons land nou eenmaal een ijzersterk merk. Gekoppeld aan de sterk gestegen populariteit van Nederlandse muziek zorgt dat voor een nieuw platform waar adverteerders alle kanten mee op kunnen.”

    TV Oranje

    Meer over dit onderwerp

    Reacties

  1. TV-TIP Goede tijden, slechte tijden

    Goede tijden, slechte tijden
    RTL 4 om 20:00 uur
    Anton klopt bij Ludo aan voor juridische hulp. Lana grijpt het ceremonie-meesterschap aan om haar moeder te tonen hoe zelfstandig ze is. Bing, Rik en Amir maken er een mannenmiddag van.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators

    Het leven van Hitler - een blauwdruk voor dictators
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wat gebeurde er tussen 1889 en 1929 in het leven van een in Oostenrijk geboren Duits jochie, dat ervoor zorgde dat de wereld in vuur en vlam stond? Dat gaat niet over een zakkie knikkers. In deze vierdelige docu wordt uiteengezet hoe Adolf Hitler Adolf Hitler werd.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)