Record kijkcijfers voor Eurosport maar NOS aan kop in Nederland
.jpg)
Eurosport viel tijdens de belangrijke wedstrijddagen voor Nederland niet echt op in de kijkcijfers, daar waar de NOS op NPO 1 soms een miljoenenpubliek trok. Toch kijkt Discovery, de eigenaar van Eurosport, positief terug op de Spelen. In de top tien markten van Eurosport keek 58% van de abonnees die de zender(s) ontvangen naar Eurosport. 76 miljoen online kijkers werden geregistreerd. In Scandinavië was het bereik bijna negentig procent, maar in Nederland lag dat anders. De NOS had sublicenties aangekocht en dat is achteraf een goede zet geweest.
NOS scoort torenhoge kijkcijfers
De olympische programma’s van de NOS hebben tijdens de Olympische Winterspelen 12,6 miljoen mensen bereikt. Het absolute hoogtepunt van de Olympische Winterspelen was de tien kilometer schaatsen. Naar de rit van Sven Kramer keken 3,3 miljoen mensen tegelijkertijd op televisie en online zorgde het voor 430.000 livestream-starts.