1. Nieuws

    RTL gaat focus nog meer naar online verleggen

    De aantrekkende economie levert RTL meer inkomsten uit advertenties op, maar toch is de winst lager dan verwacht. RTL gaat daarom in heel Europa de aandacht meer naar online verleggen.
    Jan-Hein Visser
    18 mei 2018
    comments 1
    RTL gaat focus nog meer naar online verleggen
    Foto ANP

    De RTL Group heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een lagere winst behaald dan verwacht, ondanks een stabiele omzet. De verwachtingen bleven achter maar desondanks trok zeker in Nederland de markt voor advertenties wel aan. De digitale tak van RTL boekte de beste resultaten: de inkomsten stegen met bijna zeven procent. In Nederland is Videoland nu het belangrijkste online platform voor RTL. Volgens RTL is het aantal abonnees daarvan vergeleken met het eerste kwartaal van vorig jaar zelfs met 82 procent gestegen. Des te meer reden voor RTL om nog meer te investeren in online content. RTL Group wil daarmee in heel Europa beter gaan inspelen op het almaar dalende aantal kijkers naar lineaire en free to air uitzendingen.

    RTLKijkcijfersVideolandOn DemandOnlineVoDEUropaRTL Group

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)