RTL stopt met samenwerking Vodafone

RTL stopt de samenwerking met Vodafone in de joint-venture
Sizz. Dat hebben beide bedrijven bekendgemaakt. Sizz is een aanbieder van
mobiele-abonnementen voor data en spraak.
Vodafone neemt het aandeel over dat RTL Nederland via het
dochterbedrijf RTL Ventures in Sizz heeft. Vodafone heeft besloten dat
vanaf 1 juni geen nieuwe Sizz-abonnementen meer kunnen worden afgesloten.
Lopende abonnementen blijven tot het einde van het contract in werking. Daarna
krijgen bestaande klanten een aanbod om naar een nieuw Vodafone-abonnement over
te stappen. Voordeel van Sizz is dat klanten via mobiel internet gratis naar
eerder uitgezonden RTL-programma’s kunnen kijken zonder dat men daarbij MB’s
uit de mobiele databundel gebruikt.
Missie geslaagd
RTL en Vodafone zeggen in een gezamenlijke persbericht dat
de missie van Sizz is volbracht. Met Sizz wilde men een specifieke doelgroep –
jonge vrouwen – vertrouwd maken met smartphones. Voor RTL was daarnaast een
doel om de consument met nieuwe activiteiten kennis te laten maken. Daarbij was
video bekijken met de smartphone een belangrijk doel. RTL stelt dat men hierin
geslaagd is. Sizz is volgens RTL baanbrekend geweest in een markt die zich
razendsnel heeft ontwikkeld.




