1. Nieuws

    Samsung verzamelt gegevens online kijkgedrag via Smart TV

    De Koreaanse elektronicafabrikant Samsung verzamelt wereldwijd gegevens met betrekking tot het kijkgedrag van gebruikers van Samsung internettelevisies.
    Jarco Kriek
    20 januari 2014
    comments 9
    Samsung verzamelt gegevens online kijkgedrag via Smart TV
    De Koreaanse elektronicafabrikant Samsung verzamelt wereldwijd gegevens met betrekking tot het kijkgedrag van gebruikers van Samsung internettelevisies voorzien van het Smart TV-platform.

    Samsung is de grootste televisieproducent in de wereld. Wereldwijd worden er iedere minuut honderdtachtig Samsung-televisies verkocht. Vrijwel alle nieuwe modellen zijn voorzien van het internettelevisieplatform Smart TV. Samsung heeft aan RTL Nieuws bevestigd dat ook in Nederland het online kijkgedrag en het websitebezoek van gebruikers van het Smart TV-platform wordt verzameld. Het bedrijf stelt wel dat de bezitter van een Smart TV via het menu van de televisie de mogelijkheid kan uitschakelen dat Samsung gebruikersinformatie opslaat. Samsung plaats zich met het verzamelen van gebruikersinformatie in een rij van internationale bedrijven als Google, Apple en Microsoft die dit ook doen.

    Programma-aanbeveling.

    Samsung biedt in televisiemodellen die voorzien zijn van de 2013-versie van Smart TV de gebruiker zogenaamde programma-aanbevelingen. Om deze gepersonaliseerde aanbevelingen te kunnen maken, gebruikt Samsung het eerdere kijkgedrag. Wanneer men het analyseren en het opslaan van deze gegevens via het menu van de televisie uitzet, worden gepersonaliseerde programma-aanbevelingen via Smart TV niet meer op het televisiescherm zichtbaar. Samsung geeft op deze manier de consument de mogelijkheid om privacygevoelige informatie niet door het elektronicabedrijf te laten opslaan. Wanneer dit wel gebeurd en men de voorwaarden van Smart TV heeft geaccepteerd dan mogen opgeslagen gegevens door Samsung ook aan derden – zoals adverteerders en tv-zenders – worden verkocht. Al eerder werd bekend dat fabrikant TP Vision bij haar televisies die onder de merknaam Philips op de markt worden gebracht hetzelfde doet.
    SamsungSmart TVprivacyonlinekijkgedragwebsiteinternetAndroidGoogleinternettelevisieconnected tvuitgesteld kijkenvideo on demandNetflixUitzending GemistRTL XLKijk.nlSBS GemistTuneInTP VisionPhilips

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)