1. Nieuws

    SBS begint online samenwerking met Social1nfluencers

    SBS Broadcasting en Multi Channel Network Social1nfluencers gaan op het gebied van online videocontent met elkaar samenwerken.
    Jarco Kriek
    12 februari 2015
    comments 1
    SBS begint online samenwerking met Social1nfluencers
    Foto: ANP

    SBS Broadcasting en Multi Channel Network Social1nfluencers gaan op het gebied van online videocontent met elkaar samenwerken. Dit heeft Peter de Mönnink – CEO SBS/Sanoma – op het MWG-congres bekendgemaakt.


    Hiermee heeft SBS een belangrijke stap gezet in de uitbreiding van haar multimediale bereik. David Vink - Chief Digital Officer SBS Broadcasting - en Daan Sip - managing director en founder van Social1nfluencers - zullen verantwoordelijk zijn voor de samenwerking, strategie en richting die Social1nfluencers samen met SBS en Sanoma ingaat. Peter de Mönnink – CEO van SBS/Sanoma – is verheugd over de nieuwe samenwerking: "MCN’s hebben de toekomst. Met de fanbase en het bereik van de creators van Social1nfluencers spreken we in een keer een grote doelgroep aan die steeds vaker videocontent online bekijkt. Deze stap past bij de strategie en visie die SBS Broadcasting en Sanoma hebben om hun multimediale bereik uit te breiden."

    Social1nfluencers wil samen met SBS positie verstevigen

    Oprichters van Social1nfluencers Daan Sip en Niels Verhoeven zien met deze samenwerking een kans om de nummer 1-positie in MCN-land te verstevigen, de groei van hun bedrijf en de populariteit van hun creators verder uit te bouwen. Met SBS Broadcasting hebben ze de juiste match. Daan Sip: "De samenwerking met SBS en Sanoma is in onze ogen de perfecte match voor onze creators. Zeker gezien het grote multimediale bereik dat de domeinen van SBS en Sanoma onze creators kunnen bieden, zoals het vrouwendomein voor onze vrouwelijke creators en Veronica voor onze mannelijke creators. Daarnaast zal een investering in de onderneming verdere groei en professionalisering van onze creators mogelijk maken. We hebben zeer veel vertrouwen in deze samenwerking en gaan samen hele mooie dingen maken."

    SBS Broadcasting neemt belang in Social1nfluencers

    SBS Broadcasting heeft een belang genomen in Social1nfluencers. Naast de intensieve samenwerking verandert er in de praktijk weinig in de dagelijkse werkzaamheden. Het bedrijf blijft opereren vanuit het huidige kantoor met Sip en Verhoeven aan het roer. David Vink zal de liaison zijn tussen de twee bedrijven. Vink: "Dit is een logische stap in de multimedia strategie van SBS en Sanoma. Multi Channel Networks vormen een waardevolle uitbreiding op onze portfolio. Met name de innovatieve- en creatieve cultuur van Social1nfluencers maakt hen zo uniek en die willen we graag omarmen."

    SBS BroadcastingSBS6Net5VeronicaSanomaSocial1nfluencersMulti Channel NetworkMCNonlinevideovideocontentcontentPeter de MönninkDavid VinkDaan SipNiels Verhoeven

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:50 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)