1. Nieuws

    Scripps Networks wil millennials meer aan zich binden

    Scripps Networks heeft een recordjaar achter de rug. De eigenaar van zenders als Travel Channel en Food Network moet desondanks haar best doen om millennials meer aan zich te binden.
    Jan-Hein Visser
    1 maart 2017
    comments 0
    Scripps Networks wil millennials meer aan zich binden
    Foto: Food Network

    Het Amerikaanse Scripps Network heeft vorig jaar wederom recordomzetten behaald. De winst viel desalniettemin vooral in het laatste kwartaal fors lager uit. Die viel volgens Scripps tegen omdat grote adverteerders kozen voor grote advertentiecampagnes op kanalen waarop de Amerikaanse presidentsverkiezingen een prominente rol speelden. Ook werd het produceren van tv-content duurder. Scripps houdt vast aan lineaire televisie, maar combineert dit wel steeds meer met diensten op social media-netwerken om de commercieel belangrijke doelgroep millennials aan zich te blijven binden. De grootste omzetgroei heeft Scripps Networks in 2016 behaald met Home & Garden TV, een zender die ook al in een deel van Europa is uitgerold. Andere zenders die het goed doen, zijn Food Network en in mindere mate Travel Channel.

    ScrippsFine LivingZiggoCanalDigitaalHGTVTravel ChannelMillennialsFood NetworkSocial Media

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan u gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)