SkyShowtime introduceert abonnement met reclame: verkapte prijsverhoging

Een reclame-abonnement bij een streamingdienst is niet onbekend in Nederland. De Nederlandse streamingdienst Videoland biedt al enige tijd een dergelijk abonnement aan. Ook Netflix heeft in diverse landen een abonnement met reclame. In Nederland is dit reclame-abonnement van Netflix nog niet verkrijgbaar. Dit wordt anders bij SkyShowtime. De streamingdienst gaat vanaf 23 april in twintig landen, waaronder Nederland en België, een abonnementsvorm met reclame in het portfolio opnemen.
Gelijk aanbod
Het contentaanbod van het reclame-abonnement van SkyShowtime is gelijk aan dat van het huidige abonnement dat zonder reclame wordt geleverd. De namen van de abonnementen wijzigen wel. Het abonnement met reclame krijgt de naam Standaard. Het huidige abonnement zonder reclame krijgt de naam Standaard Plus.
Prijsverhoging
De nieuwe Standaard abonnement gaat €5,99 per maand kosten. Een euro goedkoper dan het huidige reclamevrije abonnement. Dat abonnement wordt echter twee euro per maand duurder en gaat €8,99 per maand kosten. Het prijsverschil tussen beide abonnementsvormen komt dus op drie euro per maand uit. Een voordeliger jaarabonnement voor beide abonnementen is ook verkrijgbaar. De prijs van het Standaard jaarabonnement vanaf 23 april is €46,99 en van het Standaard Plus abonnement €70,99. Vroege instappers (early birds) die het SkyShowtime abonnement in de eerste periode na marktintroductie hebben gekocht, behouden ook na de wijziging in abonnementstructuur de levenslange korting van 50 procent. Dit geldt echter alleen als het reclamevrije abonnement Stndaard Plus vanaf 23 april wordt gekocht. Voor de early birds wordt de prijs van dit abonnement €4,49 pwe maand. Dit heeft de streamingdienst aan Streamwijzer bevestigd.