1. Nieuws

    Slechts tientallen opzeggingen Ziggo na Ajax sponsordeal

    Kabelbedrijf Ziggo heeft na de sponsorovereenkomst met Ajax welgeteld 39 opzeggingen van klanten buiten Amsterdam ontvangen.
    Jarco Kriek
    13 december 2014
    comments 7
    Slechts tientallen opzeggingen Ziggo na Ajax sponsordeal
    Foto: ANP

    Kabelbedrijf Ziggo heeft na de sponsorovereenkomst met Ajax welgeteld 39 opzeggingen van klanten buiten Amsterdam ontvangen. Dat stelt woordvoerder Gradus Vos tegen Het Parool.


    Ziggo is vanaf 1 januari 2015 hoofdsponsor van Ajax. De naam van het kabelbedrijf prijkt in ieder geval de komende viereneenhalve jaar op het shirt van de Amsterdamse voetbalclub. Na het bekendworden van de overeenkomst kondigden veel abonnees van UPC en Ziggo – de kabelbedrijven die binnenkort onder de merknaam Ziggo verder gaan – via sociale media aan het abonnement op te zeggen. Concurrenten van Ziggo – zoals Tele2 en Online.nl – haakten erop in met gerichte advertentiecampagnes en extra voordelen bij een eventuele overstap.

    Ziggo komt Ajax-deal ongeschonden door

    In november registreerde Ziggo welgeteld 39 opzeggingen vanwege de sponsorovereenkomst met Ajax. Al eerder meldde Ziggo aan Totaal TV dat het aantal opzeggingen meeviel. Woordvoerder Gradus Vos noemt dit aantal te overzien op een klantenbestand van 2,7 miljoen. Daarnaast waren er zeventig klanten die overwogen het abonnement op te zeggen, maar hebben dit uiteindelijk niet gedaan. "Het aantal afmeldingen in de afgelopen maand valt gewoon binnen de bandbreedte van wat wij gewend zijn. Er was veel commotie op de sociale media, maar dat heeft zich niet vertaald in het aantal opzeggingen. We hadden er vooraf wel rekening mee gehouden dat er opzeggingen zouden komen, omdat voetbal nu eenmaal meer emotie oproept dan veel andere zaken, maar uiteindelijk gaan mensen toch niet weg als ze tevreden zijn", aldus Vos.

    ZiggoAjaxUPCLiberty GlobalvoetbalEindhovenPSVRotterdamFeyenoordAmsterdam ArenAmuziekZiggo Domeshirtsponsorsponsoring

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP She's All That

    She's All That
    om 02:17 uur
    Zach wordt gedumpt door zijn vriendin en om aan zijn vrienden te bewijzen dat hij nog steeds de populairste jongen op school is, gaat hij de uitdaging aan om het suffe muurbloempje Laney te veranderen in een populaire babe. Maar dan begint Zach echte gevoelens voor haar te krijgen.

    TV-TIP In de beste families

    In de beste families
    NPO 2 om 21:15 uur
    Coen Verbraak keek vijftien seizoenen in de ziel van politici, strafpleiters en psychiaters. Nu maakt de interviewkoning van Nederland het persoonlijk en onderzoekt hij de banden tussen broers en zussen. Zoals de band van Barry Atsma en zijn broer Rimmert, die downsydroom heeft.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)