1. Nieuws

    Sterke groei digitale activiteiten RTL

    RTL Nederland heeft een goed jaar achter de rug. Vooral de digitale online activiteiten van het mediabedrijf lieten een sterke groei zien.
    Jarco Kriek
    6 maart 2015
    comments 4
    Sterke groei digitale activiteiten RTL

    RTL Nederland heeft een goed jaar achter de rug. Vooral de digitale online activiteiten van het mediabedrijf lieten een sterke groei zien. RTL Nederland-baas Bert Habets zegt trots te zijn.


    Voor RTL Nederland was 2014 een jubileumjaar: het bedrijf was 25 jaar in het Nederlandse medialandschap actief. Ondanks de grote mondiale sportevenementen WK voetbal en Olympische Spelen – die door publieke omroep NOS werden uitgezonden – werden de RTL-zenders goed bekeken. Maar Bert Habets is vooral in zijn nopjes over de digitale activiteiten van RTL Nederland: "Onze digitale activiteiten lieten een sterke groei zien en dat heeft geresulteerd in een toename van de online display en videoinkomsten." De omzet steeg hierdoor met twee procent naar 457 miljoen euro. Onder de streep bleef een winst van 103 miljoen euro over. Een jaar eerder boekte RTL Nederland een gelijk winstbedrag.

    RTL XL en Videoland digitale handvaten RTL Nederland

    De digitale activiteiten van RTL Nederland bestaan onder meer uit RTL XL en Videoland. "We hebben met succes een kentering teweeggebracht in onze live entertainment activiteiten en gekapitaliseerd op onze doorlopende investeringen in film. Daarnaast hebben we onze VOD-activiteiten uitgebouwd met de lancering van Videoland.com en ons Ventures portfolio versterkt. Dit alles is het resultaat van teamwork, ondernemerschap en flexibiliteit", aldus Habets.

    RTL NederlandRTL XLRTLXLVideolandVideoland UnlimitedBert HabetsArno OttoRTL DigitalRTL DigitaalNOSNPOpublieke omroepOlympische SpelenWK voetbal

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 02:50 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)