KPN: Storing herstartende bruikleendecoder Interactieve TV heeft volledige aandacht

KPN is op de hoogte van het feit dat klanten die via Interactieve TV naar tv-zenders kijken problemen ondervinden met de door het bedrijf geleverde bruikleendecoder. Dit laat Ellen van Heerwaarden van KPM aan Totaal TV weten. "Sinds eind september zijn er iTV-klanten waarbij de tv-ontvanger zichzelf incidenteel spontaan herstart. Het gaat om een paar duizend klanten", aldus de woordvoerster.
KPN onderzoek klachten
Van Heerwaarden vervolgt: "Uit onderzoek is gebleken dat het gaat om een softwarematig probleem, met de tv-ontvangers zelf is niets aan de hand. Bij een deel van de klanten komt het meerdere malen voor, bij anderen gebeurt het slechts eenmalig." Bij een deel van de getroffen klanten kan de storing handmatig worden verholpen. In sommige gevallen helpt het om de tv-ontvanger handmatig te resetten – KPN noemt dit een 'frisse start' - zodat de software van de ontvanger opnieuw wordt ingeladen.
Omruil decoder
Uit een uitgebreid onderwerp over de problemen met spontaan herstartende bruikleendecoders op het eigen gebruikersforum van KPN blijkt dat het telecombedrijf terughoudend is met het omruilen van herstartende decoders. KPN biedt wel excuses aan getroffen klanten aan. "We vinden het uiteraard vervelend dat onze klanten hier last van hebben. We werken samen met de leverancier van de tv-ontvanger hard aan een oplossing, onze volle aandacht gaat hier naar uit", aldus Van Heerwaarden.