KPN lost storing Interactieve TV na drie dagen op

Het telecombedrijf is op de hoogte van de storing en is een onderzoek naar de oorzaak begonnen. Tot op dit moment is de oorzaak echter onbekend. KPN raadt klanten die last van de storing hebben af om de apparatuur te resetten. Dit verhelpt namelijk de storing niet en kan na het oplossen van de storing ervoor zorgen dat apparatuur ontregeld blijft. Het mogelijke gevolg is dat klanten langer zonder tv en internet zitten.
Ook andere aanbieders
De storing treft niet alleen KPN. Ook andere aanbieders die bij KPN Wholesale tv- en internetdiensten inkopen, hebben in en om Amsterdam problemen met het leveren van tv en internet. Dit is onder meer bij T-Mobile en Tele2 het geval.
Update maandag 19 november 13.00 uur: KPN meldt dat de storing met het tv-product zich in meerdere regio's zich voordoet. Het telecombedrijf stelt nu wel dat een mogelijke oplossing voor het probleem een reset van de tv-decoder is. Deze kan worden uitgevoerd door de schakelaar aan de achterzijde van het apparaat uit te zetten en na enige tijd weer op aan te zetten.
Update dinsdag 11.00: KPN heeft bekendgemaakt dat de storing bij Interactieve TV is opgelost. Deze begon zondagavond. KPN stelt dat klanten die bepaalde programma's door de storing gemist hebben deze programma's tot zeven dagen na de uitzending gratis kunnen terugkijken via het menu-onderdeel 'terugkijken'.