1. Nieuws

    Strijd om Alles-in-1-abonnee laait op

    De strijd om de Alles-in-1-abonnee is weer opgelaaid. Nadat eerste UPC haar Alles-in-1-pakketten had aangepast, doen andere aanbieders in allerlei vormen dat nu ook.
    Jarco Kriek
    13 oktober 2013
    comments 0
    Strijd om Alles-in-1-abonnee laait op

    De strijd om de Alles-in-1-abonnee is weer opgelaaid. Nadat eerste UPC haar Alles-in-1-pakketten had aangepast, doen andere aanbieders in allerlei vormen dat nu ook.

    De strijd gaat vooral tussen aanbieders van diensten via kabel aan de ene zijde en via glasvezel en DSL-technieken aan de andere kant. Dat is begrijpelijk omdat deze twee groepen de belangrijkste concurrenten in elkaars verzorgingsgebied zijn. Kabelbedrijven onderling kunnen met Alles-in-1-pakketten niet met elkaar concurreren omdat de kabelnetten in Nederland voor andere tv-aanbieders niet vrij toegankelijk zijn. Nederland heeft op papier via wetgeving de kabelnetten voor analoge tv-diensten wel opengebroken, maar daar wordt bij de grote kabelbedrijven UPC en Ziggo nog geen gebruik van gemaakt. Ook lopen er op Europees niveau enkele juridische procedures tegen het besluit van Nederland om kabelnetten via wetgeving open te breken.

    Achterhoedegevecht

    Het aanbieden van analoge kabeltelevisie op kabelnetwerken van UPC en Ziggo door andere tv-aanbieders is een achterhoedegevecht. Aanbieders hebben meer belang bij de verkoop van meerdere diensten aan klanten. Daarom wordt de strijd om nieuwe klanten hoofdzakelijk bij de zogenaamde Alles-in-1-pakketten gevoerd. Hierbij worden in ieder geval tv-, internet- en telefoondiensten gebundeld in één abonnement aangeboden. Bij sommige aanbieders wordt hiernaast ook nog mobiele telefonie als extra dienst aangeboden. KPN biedt daarnaast bij de meeste Alles-in-1-pakketten ook gratis gebruik van de online muziekdienst Spotify aan.

    UPC zet trend

    Met het aanbieden van nieuwe Alles-in-1-pakketten zorgde UPC in september voor een nieuwe prijsstelling van deze abonnementen in Nederland. Voor vijftig euro per maand biedt UPC een dienstaanbod aan waarbij standaard 120 Mbps internet en tientallen tv-zenders – waarvan vijftien in HD-kwaliteit – wordt aangeboden. Het antwoord van KPN volgde al snel. Bij alle Alles-in-1-abonnementen levert KPN een jaar lang gratis Interactieve TV. Een voordeel van bijna tweehonderd euro op jaarbasis. Andere aanbieders volgen KPN en UPC in de strijd om de Alles-in-1-abonnee en proberen met allerlei acties – waarbij onder meer gratis apparatuur wordt aangeboden – bestaande en nieuwe klanten voor langere tijd aan zich te binden.

    Alles-in-1triple playinternettelefoontelevisietvtelefonieZiggoKPNUPCCanalDigitaalCaiwayTele2

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Travel with a Goat

    Travel with a Goat
    NPO 3 om 20:25 uur
    De Nederlandse acteur en presentator Niels Oosthoek wandelt in deze aflevering van Travel with a Goat samen met foodvlogger Alal Driksne én een ezel richting een slachthuis in het Italiaanse Ragusa. Hier zal hun dappere metgezel zonder pardon verwerkt worden tot een paar kilo hamburger, mits Niels en Alla daar een stokje voor steken.

    TV-TIP Hot Fuzz

    Hot Fuzz
    SBS9 om 20:30 uur
    Een agent is zo goed in zijn baan, dat hij de hele politiemacht in z'n schaduw zet. Hij wordt weggepromoveerd naar een vriendelijk gat, waar door rood fietsen zo'n beetje de grootste misdaad is. Al snel wordt ontdekt dat de plattelandsrust een dekmantel is voor smerige zaakjes.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)