1. Nieuws

    Tachtig procent Ziggo/UPC-klanten kijkt digitaal

    Tachtig procent van de klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo kijkt op het belangrijkste televisietoestel in het huishouden digitaal naar tv-zenders.
    Jarco Kriek
    13 februari 2015
    comments 6
    Tachtig procent Ziggo/UPC-klanten kijkt digitaal
    Foto: ANP

    Tachtig procent van de klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo kijkt op het belangrijkste televisietoestel in het huishouden digitaal naar tv-zenders. Dat blijkt uit de jaarcijfers van eigenaar Liberty Global.


    Gezamenlijk hebben Ziggo en UPC – die later dit jaar onder de merknaam Ziggo als één bedrijf verder gaan – 4,3 miljoen abonnees. Hiervan kijken 3,4 miljoen digitaal naar tv-zenders. Het aantal nog analoog kijkende abonnees bedraagt 902.100. Bij Ziggo is het aantal analoge kijkers met 455.300 het minste. Hierdoor komt de penetratie van digitale tv bij Ziggo op 84,2 procent uit. Bij UPC wordt procentueel gezien meer naar analoge tv gekeken. De digitale penetratie komt bij dit kabelbedrijf op 70,8 procent. Gezamenlijk komt de digitale penetratie bij Ziggo en UPC hierdoor op bijna tachtig procent uit. Het potentieel bereik van beide kabelbedrijven bedroeg aan het einde van 2014 zeven miljoen Nederlandse huishoudens.

    Ziggo wijzigt analoge aanbod niet

    Ziggo handhaaft na april het huidige aanbod van 25 analoge tv-zenders. Het wijzigt ook het analoge zenderaanbod niet. Dat bevestigt het kabelbedrijf tegen Totaal TV. Naast het feit dat in ruim negenhonderdduizend huiskamers bij Ziggo en UPC naar analoge tv wordt gekeken, wordt daarnaast in veel slaapkamers ook van analoge tv gebruikgemaakt. Naar verwachting wordt dit aantal in de toekomst minder omdat steeds vaker oude digitale tv-tuners die in huiskamers gebruikt werden naar de slaapkamers verhuizen. Ook worden bij beide kabelbedrijven nu de dertig meest bekeken tv-zenders digitaal ongecodeerd uitgezonden.

    ZiggoUPCLiberty GlobalanaloogdigitaalabonneesklantenHDSDregionale omroepenROOSTV StandaardTV ExtraARD HDZDF HDNickelodeon HD13TH Street HD24 Kitchen HDMTV HDSYFY HDE! Entertainment HDFashion TV HDMY Zen HDTravel Channel HDRTL LoungeInvestigation DiscoveryNPO CulturaCCTVRussia TVThe Indonesian ChannelMediasetRTV 7M2De Meiden van HollandShorts TVExtreme Sports ChannelDance Trippin

    Reacties

  1. TV-TIP Fun with Dick and Jane

    Fun with Dick and Jane
    RTL 4 om 07:15 uur
    Het leuke aan Fun with Dick and Jane is dat het gewoon een Jim Carrey-film is, compleet met gekke bekken en een goed hart. Maar het is ook een satire, waardoor de film een fijn ruw randje krijgt en niet glad wordt. Carrey maakte als een raket carrière bij een bedrijf waar de ratten aan de top - met een lekker verachtelijke Baldwin als baas - hebben zitten graaien. De brave Carrey en Leoni verkopen eerst al hun spullen en gaan dan het criminele pad op.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 BIOSCOOPKAARTJES COLD PURSUIT

      De hardwerkende familieman Nels Coxman (Liam Neeson) woont in een klein plaatsje in Colorado. Zijn rustige leven is afgelopen wanneer zijn zoon vermoord wordt door een drugsbaron. Nels’ zoektocht naar gerechtigheid wordt een wraakzuchtige jacht op de drugsbaron. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze actiethriller weggeven.

    TV-TIP Amanda to the Rescue

    Amanda to the Rescue
    TLC om 18:30 uur
    Het fikte behoorlijk vorig jaar in Californië. De natuurbranden kostten verzekeringsmaat- schappijen ruim 11 miljard dollar en aan 86 mensen hun leven. Gelukkig werd er ook een hoop gered, zoals dieren. Amanda Giese redt drie honden, waaronder een hoogzwangere chihuahua.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)