1. Nieuws

    Tachtig procent Ziggo/UPC-klanten kijkt digitaal

    Tachtig procent van de klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo kijkt op het belangrijkste televisietoestel in het huishouden digitaal naar tv-zenders.
    Jarco Kriek
    13 februari 2015
    comments 6
    Tachtig procent Ziggo/UPC-klanten kijkt digitaal
    Foto: ANP

    Tachtig procent van de klanten van de kabelbedrijven UPC en Ziggo kijkt op het belangrijkste televisietoestel in het huishouden digitaal naar tv-zenders. Dat blijkt uit de jaarcijfers van eigenaar Liberty Global.


    Gezamenlijk hebben Ziggo en UPC – die later dit jaar onder de merknaam Ziggo als één bedrijf verder gaan – 4,3 miljoen abonnees. Hiervan kijken 3,4 miljoen digitaal naar tv-zenders. Het aantal nog analoog kijkende abonnees bedraagt 902.100. Bij Ziggo is het aantal analoge kijkers met 455.300 het minste. Hierdoor komt de penetratie van digitale tv bij Ziggo op 84,2 procent uit. Bij UPC wordt procentueel gezien meer naar analoge tv gekeken. De digitale penetratie komt bij dit kabelbedrijf op 70,8 procent. Gezamenlijk komt de digitale penetratie bij Ziggo en UPC hierdoor op bijna tachtig procent uit. Het potentieel bereik van beide kabelbedrijven bedroeg aan het einde van 2014 zeven miljoen Nederlandse huishoudens.

    Ziggo wijzigt analoge aanbod niet

    Ziggo handhaaft na april het huidige aanbod van 25 analoge tv-zenders. Het wijzigt ook het analoge zenderaanbod niet. Dat bevestigt het kabelbedrijf tegen Totaal TV. Naast het feit dat in ruim negenhonderdduizend huiskamers bij Ziggo en UPC naar analoge tv wordt gekeken, wordt daarnaast in veel slaapkamers ook van analoge tv gebruikgemaakt. Naar verwachting wordt dit aantal in de toekomst minder omdat steeds vaker oude digitale tv-tuners die in huiskamers gebruikt werden naar de slaapkamers verhuizen. Ook worden bij beide kabelbedrijven nu de dertig meest bekeken tv-zenders digitaal ongecodeerd uitgezonden.

    ZiggoUPCLiberty GlobalanaloogdigitaalabonneesklantenHDSDregionale omroepenROOSTV StandaardTV ExtraARD HDZDF HDNickelodeon HD13TH Street HD24 Kitchen HDMTV HDSYFY HDE! Entertainment HDFashion TV HDMY Zen HDTravel Channel HDRTL LoungeInvestigation DiscoveryNPO CulturaCCTVRussia TVThe Indonesian ChannelMediasetRTV 7M2De Meiden van HollandShorts TVExtreme Sports ChannelDance Trippin

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Bloemenbuurt

    Typisch Bloemenbuurt
    NPO 2 om 19:20 uur
    We mogen drie weken meegluren in de Amersfoortse Bloemenbuurt. Wie wonen daar en hoe ziet hun leven eruit? Een van de bewoners is volkszanger Johan van Waas. Hij werd door de crew gespot toen hij 'n moppie stond te zingen en mocht het introliedje voor de serie schrijven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Gold Rush

    Gold Rush
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Tony Beets is druk in de weer om zijn tweede dregde in operatie te krijgen in Klondike. De illustere Friese Amerikaan zal extra goud uit de grond moeten halen nu hij geen royalty's meer van Parker krijgt. En dat gaan zijn kinderen Kevin en Monica merken.