Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Talpa TV presteert in 2018 beter dan RTL

    Dankzij een licht verlies van marktaandeel heeft televisiebedrijf van John de Mol Talpa TV het in 2018 het minst slecht gepresteerd van de drie grote zendergroepen in Nederland.
    Peter de Koning
    8 january 2019
    comments 8
    Talpa TV presteert in 2018 beter dan RTL
    Foto ANP

    Het marktaandeel van Talpa TV – het bedrijf met de zenders SBS6, Net5 en Veronica – zag het marktaandeel met 0,1 procentpunt dalen naar 18,1 procent. Het marktaandeel van NPO – met de zenders NPO 1, NPO 2 en NPO 3 – daalde ook met 0,1 procentpunt naar 34,8 procent. Veel slechter ging het met RTL Nederland. Bij de zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z daalde het gezamenlijke marktaandeel met maar liefst 2,8 procentpunt naar 24,7 procent. Talpa TV verliest hierdoor minder marktaandeel en heeft in 2018 hierdoor beter dan RTL gepresteerd. De door SKO gemeten marktaandelen zijn naar het uitzendtijdvak 18.00 en 24.00 uur te herleiden. NPO 1 blijft met een marktaandeel van 23,4 procent in de avonduren de best bekeken zender van Nederland.

    SKOStichting KijkonderzoekTalpaTalpa TVTalpa NetworkJohn de MolRTLRTL NederlandNPOPublieke Omroepmarktaandeel

    Reacties

  1. TV-TIP Boerderij van Dorst

    Boerderij van Dorst
    NPO 3 om 20:19 uur
    Maxim Hartman en Hanneke Groenteman komen helpen op de boerderij. Ze gaan flink aan het werk zodat het land klaar is voor de zomer.

    TV-TIP Floortje naar het einde van de wereld

    Floortje naar het einde van de wereld
    NPO 1 om 20:23 uur
    Floortje Dessing vaart een paar dagen mee op het vlot van de Oostenrijkse televisie-editor Jojo en zijn vriendin Norah in het Zweedse Dalsland.

    Interview

    • *

      Tom Waes

      Reizen Waes wereldsteden

      Alle vrouwen willen met hem trouwen, alle mannen willen hem zijn en alle kinderen willen hem worden. We hebben het over presentator Tom Waes. Wat is zijn geheim?
      Reacties0 reactie(s)