1. Nieuws

    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames

    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.
    Jan-Hein Visser
    13 september 2016
    comments 3
    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames
    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.

    Telenet begint half november met de grootschalige pilot waarbij digitale abonnees gepersonaliseerde tv-reclame te zien krijgen bij programma's van Vier en Vijf. Per Digicorder stelt Telenet een profiel op aan de hand van vier privacy-niveaus: ‘algemeen’, ‘gericht’, ‘persoonlijk’ en ‘uniek’. De abonnee kan deze zelf instellen op de digicorder. Standaard staat het derde niveau ingesteld, maar wie dit niet wil, kan 'algemeen' instellen zodat de reclame niet gepersonaliseerd wordt. Bij gericht worden alleen kijktips gegeven, met het derde niveau krijgt de kijker op het profiel gerichte reclames en bij 'uniek' weegt het internetgedrag mee. Concurrent Proximus komt met een ander systeem waarbij tijdens uitgesteld kijken van programma's van de VRT, VTM, RTBF en RTL gepersonaliseerde reclames worden getoond.

    Telenet waardeert privacy

    Wie niet mee wil doen, moet kiezen voor een opt-out door het eerste niveau in te stellen. Voor het bijhouden van het internetgedrag geldt een opt-in. Telenet stelde tegenover de Belgische krant De Tijd dat de personalisering wel een kwestie is die gevoelig ligt, maar dat de kijker hier zelf over beslist: "We weten dat surfgedrag analyseren ver gaat, maar we zijn ervan overtuigd dat er ook mensen zijn die graag een zo gepersonaliseerd mogelijke ervaring aangeboden krijgen." Aan de pilot in november doen vooralsnog tien adverteerders mee.
    TelenetProximusreclamedigicorderdecoderVijf TVVier TV

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Oh, wat een jaar!

    Oh, wat een jaar!
    RTL 4 om 20:00 uur
    In Oh, wat een jaar! staan dit keer de swinging sixties centraal! Om precies te zijn het jaar 1965. Teamcaptains Jeroen van Koningsbrugge en Ruben Nicolai dossen zich weer uit in de kledingstijl van die tijd en worden bijgestaan door golden oldies Joke Bruijs en Jan Keizer.

    TV-TIP Grantchester

    Grantchester
    NPO 2 om 20:10 uur
    Het vierde, en voor Sidney Chambers (James Norton) meteen ook laatste seizoen, gaat met vuurwerk en een dolksteek van start en ’s lands favoriete dominee staat er met zijn snufferd bovenop. De zaak moet rap opgelost worden, voor er rassenrellen uitbreken in het anders zo vredige dorpje.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)