1. Nieuws

    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames

    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.
    Jan-Hein Visser
    13 september 2016
    comments 3
    Telenet introduceert gepersonaliseerde reclames
    In navolging van concurrent Proximus gaat de Belgische kabelaar Telenet binnenkort ook gepersonaliseerde reclames introduceren bij gebruikers van de digitale videorecorders.

    Telenet begint half november met de grootschalige pilot waarbij digitale abonnees gepersonaliseerde tv-reclame te zien krijgen bij programma's van Vier en Vijf. Per Digicorder stelt Telenet een profiel op aan de hand van vier privacy-niveaus: ‘algemeen’, ‘gericht’, ‘persoonlijk’ en ‘uniek’. De abonnee kan deze zelf instellen op de digicorder. Standaard staat het derde niveau ingesteld, maar wie dit niet wil, kan 'algemeen' instellen zodat de reclame niet gepersonaliseerd wordt. Bij gericht worden alleen kijktips gegeven, met het derde niveau krijgt de kijker op het profiel gerichte reclames en bij 'uniek' weegt het internetgedrag mee. Concurrent Proximus komt met een ander systeem waarbij tijdens uitgesteld kijken van programma's van de VRT, VTM, RTBF en RTL gepersonaliseerde reclames worden getoond.

    Telenet waardeert privacy

    Wie niet mee wil doen, moet kiezen voor een opt-out door het eerste niveau in te stellen. Voor het bijhouden van het internetgedrag geldt een opt-in. Telenet stelde tegenover de Belgische krant De Tijd dat de personalisering wel een kwestie is die gevoelig ligt, maar dat de kijker hier zelf over beslist: "We weten dat surfgedrag analyseren ver gaat, maar we zijn ervan overtuigd dat er ook mensen zijn die graag een zo gepersonaliseerd mogelijke ervaring aangeboden krijgen." Aan de pilot in november doen vooralsnog tien adverteerders mee.
    TelenetProximusreclamedigicorderdecoderVijf TVVier TV

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan u gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The World's Best

    The World's Best
    SBS6 om 20:30 uur
    In doze XXL-versie van Holland's got Talent strijden een roedel unieke acts van onder de hele wereld om een prijs van één miljoen dollar. De acts worden niet alleen gejureerd door Drew Barrymore, RuPaul Charles en Faith Hill, maar moeten ook 50 juryleden uit 38 verschillende landen zien te overtuigen. Voor Nederland reisden Chantal Janzen en Angela Groothuizen af.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)