Televisie bereikt bijna alle Nederlanders

Bedrijven die diensten en producten via media bij de consument onder de aandacht willen brengen, doen dit dus het beste met televisiereclame. Traditionele live lineair uitgezonden televisiezenders zijn nog steeds het meest bekeken in Nederland. Van de 88 procent van de Nederlanders die met televisie wordt bereikt, kijkt 74 procent naar live uitgezonden zenders. Dit blijkt uit recent onderzoek van Global TV Deck. Een televisiereclame bereikt 70 procent van de Nederlandse bevolking binnen een dag. Het bereik binnen een maand ligt op meer dan 95 procent.
Kijkcijfers
De kijkcijfers voor lineair uitgezonden zenders dalen in Nederland wel. Dat geldt ook voor de lineaire kijktijd. Hier tegenover staat dan weer een stijging van de kijktijd voor video on demand waaronder online streamingdiensten en Replay TV oplossing waarbij uitgesteld naar programma’s gekeken wordt. Belangrijk is dat televisie door de helft van de Nederlanders een betrouwbare nieuwsbron wordt gevonden. Dit percentage ligt voor online met 36 procent lager. De gemiddelde kijktijd in Nederland van lineair met online gecombineerd is gemiddeld rond de drie uur per dag.