1. Nieuws

    Televisie bereikt bijna alle Nederlanders

    In Nederland wordt minder lineair en meer online gekeken. Dit betekent niet dat traditionele lineaire televisie nu al afgedankt genoemd kan worden. Televisie neemt 88 procent van de totale kijktijd van de Nederlander in beslag.
    Peter de Koning
    3 december 2018
    comments 0
    Televisie bereikt bijna alle Nederlanders
    Foto ANP

    Bedrijven die diensten en producten via media bij de consument onder de aandacht willen brengen, doen dit dus het beste met televisiereclame. Traditionele live lineair uitgezonden televisiezenders zijn nog steeds het meest bekeken in Nederland. Van de 88 procent van de Nederlanders die met televisie wordt bereikt, kijkt 74 procent naar live uitgezonden zenders. Dit blijkt uit recent onderzoek van Global TV Deck. Een televisiereclame bereikt 70 procent van de Nederlandse bevolking binnen een dag. Het bereik binnen een maand ligt op meer dan 95 procent.

     

    Kijkcijfers

    De kijkcijfers voor lineair uitgezonden zenders dalen in Nederland wel. Dat geldt ook voor de lineaire kijktijd. Hier tegenover staat dan weer een stijging van de kijktijd voor video on demand waaronder online streamingdiensten en Replay TV oplossing waarbij uitgesteld naar programma’s gekeken wordt. Belangrijk is dat televisie door de helft van de Nederlanders een betrouwbare nieuwsbron wordt gevonden. Dit percentage ligt voor online met 36 procent lager. De gemiddelde kijktijd in Nederland van lineair met online gecombineerd is gemiddeld rond de drie uur per dag.

    TelevisiereclameonlinetraditioneellineairereclameinkomstentvkijkcijfersmediaconsumptiekijktijdstreamingdienstenReplay TVvideo on demand

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Aan de andere kant van de grote plas is na zuivelbrij en pro vegan nu gut-friendly de nieuwe standaard. En ook bij ons krijgen de darmflora steeds meer aandacht. Maar waarom eigenlijk? Zijn ze er dan zo slecht aan toe?

    TV-TIP The Internship

    The Internship
    Net5 om 20:30 uur
    Billy (Vince Vaughn) en Nick (Owen Wilson) spelen een dankzij de onlinemarkt uitgerangeerd verkopersduo, dat zich opgeeft voor de voorselectie voor een stageplaats bij Google. Daar moeten de oudjes concurreren én samenwerken met karikaturale nerds en strebers.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)