1. Nieuws

    Televisie bereikt bijna alle Nederlanders

    In Nederland wordt minder lineair en meer online gekeken. Dit betekent niet dat traditionele lineaire televisie nu al afgedankt genoemd kan worden. Televisie neemt 88 procent van de totale kijktijd van de Nederlander in beslag.
    Peter de Koning
    3 december 2018
    comments 0
    Televisie bereikt bijna alle Nederlanders
    Foto ANP

    Bedrijven die diensten en producten via media bij de consument onder de aandacht willen brengen, doen dit dus het beste met televisiereclame. Traditionele live lineair uitgezonden televisiezenders zijn nog steeds het meest bekeken in Nederland. Van de 88 procent van de Nederlanders die met televisie wordt bereikt, kijkt 74 procent naar live uitgezonden zenders. Dit blijkt uit recent onderzoek van Global TV Deck. Een televisiereclame bereikt 70 procent van de Nederlandse bevolking binnen een dag. Het bereik binnen een maand ligt op meer dan 95 procent.

     

    Kijkcijfers

    De kijkcijfers voor lineair uitgezonden zenders dalen in Nederland wel. Dat geldt ook voor de lineaire kijktijd. Hier tegenover staat dan weer een stijging van de kijktijd voor video on demand waaronder online streamingdiensten en Replay TV oplossing waarbij uitgesteld naar programma’s gekeken wordt. Belangrijk is dat televisie door de helft van de Nederlanders een betrouwbare nieuwsbron wordt gevonden. Dit percentage ligt voor online met 36 procent lager. De gemiddelde kijktijd in Nederland van lineair met online gecombineerd is gemiddeld rond de drie uur per dag.

    TelevisiereclameonlinetraditioneellineairereclameinkomstentvkijkcijfersmediaconsumptiekijktijdstreamingdienstenReplay TVvideo on demand

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)