1. Nieuws

    Televisiekanaal Secret Story breed toegankelijk

    Het 24-uurs televisiekanaal dat rondom het nieuwe realityprogramma Secret Story wordt gevormd moet breed toegankelijk worden. Net5 zegt met diverse kabelaars over doorgifte in onderhandeling te zijn.
    Jarco Kriek
    20 januari 2011
    comments 0
    Televisiekanaal Secret Story breed toegankelijk

    Televisiezender Net5 wil het speciaal 24-uurs televisiekanaal dat rond het nieuwe realityprogramma Secret Story wordt gemaakt breed toegankelijk maken. Daarbij bestaat voor kabelbedrijven zelfs de mogelijkheid om dit televisiekanaal analoog te verspreiden.

    Secret Story is een nieuw realityprogramma dat vanaf zondag 13 februari dagelijks op Net5 te zien is. Vijftien deelnemers die elk een geheim bewaren worden tijdens deze kick-off uitzendingen in een luxe villa opgesloten. Elke dag is er een live-uitzending van één uur, dat tussen 19.30 en 20.30 uur wordt gepresenteerd door Boonstra, waarin de gebeurtenissen van de 24 uur daarvoor op Net5 worden getoond. Elke donderdagavond is er tevens een eliminatieshow, gepresenteerd door Renate Verbaan, waarin wekelijks een deelnemer uit de villa wordt gestuurd. Aan het eind van de 13 weken blijven er drie deelnemers over die de grote finale van Secret Story gaan spelen. De hoogte van het bedrag dat gewonnen kan worden is afhankelijk van het aantal geheimen dat men van andere bewoners heeft weten te ontfutselen en of men het eigen geheim goed heeft weten te bewaren. Secret Story is al enkele jaren voor producent Endemol een groot succes in Frankrijk. Toen het programmaformat voor Nederland beschikbaar kwam hapte Net5-eigenaar SBS Nederland direct toe. De productie van Secret Story kost de televisiezender enkele miljoenen euro’s.

    Naast de dagelijkse uitzendingen op Net5 speelt de sociale media Twitter, Facebook en Hyves een belangrijke en actieve rol in het programma. Tevens komen er via internet diverse livestreams beschikbaar. Deze livestreams zijn 24 uur per dag beschikbaar. Ook komt er een 24-uurs televisiekanaal die beschikbaar komt voor Nederlandse televisieaanbieders. Laura Muscas, persvoorlichtster van SBS Nederland, hierover: “Het is een digitaal TV kanaal bestemd voor de brede digitale of analoge verspreiding. Op internet zullen meerder vaste en geschakelde feeds beschikbaar zijn. Eén van de geschakelde feeds zal richting televisieaanbieders doorgezet worden als televisiekanaal.”

    Net5 zegt met vele kabelaars in Nederland in gesprek te zijn over de doorgifte van dit Secret Story televisiekanaal. Het lijkt zo goed als zeker dat UPC dit televisiekanaal gaat doorgeven. Of dit digitaal en/of analoog gaat gebeuren is op dit moment nog niet duidelijk. Beide partijen lijken elkaar in de onderhandelingen vrij dicht genaderd te zijn. Een definitieve, getekende, overeenkomst is er op dit moment nog niet. Ook Ziggo heeft Totaal TV laten weten dat er gesprekken met Net5 over het Secret Story-televisiekanaal lopen. Maar stelt nadrukkelijk dat er wat betreft de doorgifte nog niets zeker is.


    Secret StoryNet5EndemolinternettwitterhyvesfacebookinternetstreamsanaloogdigitaalUPCZiggo

    Reacties

  1. TV-TIP De zaak van je leven

    De zaak van je leven
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor een laatste keer duiken de rechercheurs in het dossier van Melanie Sijbers. De vijftienjarige scholier verdween in september 2006 van de aardbodem, werd twee weken later gevonden in de bossen bij Someren en bleek te zijn gewurgd door Peter H., haar minnaar én tevens stiefvader van een van haar vriendinnen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP Oplichters in het buitenland

    Oplichters in het buitenland
    SBS6 om 20:30 uur
    De hoofdstad van Nepal herbergt maar liefst 500 weeshuizen. Kees en zijn team ontdekken in deze laatste aflevering van het seizoen dat velen ervan hartstikke nep zijn. Malafide reisbureaus organiseren er tours heen, zodat toeristen gulle gifts achterlaten. De opbrengst delen de weeshuizen vervolgens samen met de reisbureaus.