1. Nieuws

    TLC en Eurosport zorgen voor succesvol 2015 Discovery

    Discovery Networks Benelux heeft volgens eigen zeggen een succesvol 2015 achter de rug. Vooral bij de zenders TLC en Eurosport was groei waarneembaar.
    Jarco Kriek
    16 januari 2016
    comments 1
    TLC en Eurosport zorgen voor succesvol 2015 Discovery
    Discovery Networks Benelux heeft volgens eigen zeggen een succesvol 2015 achter de rug. Vooral bij de zenders TLC en Eurosport was groei waarneembaar.

    Discovery Networks investeerde in 2015 substantieel in de zendergroep. Het kocht vooral lokale uitzendrechten voor sportzender Eurosport. Verder werd vrouwenzender TLC in Vlaanderen op de tv-markt gebracht en maakte het meerdere lokale producties voor TLC en Discovery Channel. Het marktaandeel in Nederland van de totale zendergroep in de leeftijdscategorie 20-49 kwam mede hierdoor op 6,4 procent uit. In Vlaanderen kwam het marktaandeel op drie procent uit. Een procent hoger dan in 2014.

    Groei Eurosport 16 procent

    Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux: "In de afgelopen zes maanden heeft Eurosport in Nederland elke maand beter gescoord dan in 2014 binnen de doelgroep Man 20-49 en ten opzichte van 2014 is Eurosport met zestien procent gegroeid. Voor België hebben we de exclusieve uitzendrechten van Wimbledon aangekocht en we zijn erg trots dat we nu alle vier de Grand Slam-toernooien uitzenden en hierdoor 'Home Of Tennis' zijn in België. De uitzendingen van Wimbledon hebben geleid tot een verdubbeling van het aantal kijkers van Eurosport in België. We hebben heel bewust gekozen om te investeren in een sportzender, vanwege de live evenementen en zien dit direct terug in onze resultaten."
    DiscoveryDiscovery NetworksDiscovery Networks BeneluxDiscovery CommunicationsEurosportTLCDiscovery ChanneluitzendrechtensportvoetbaltennismarktaandeelNederlandVlaanderenBelgië

    Reacties

  1. TV-TIP De mediawijsheidtest

    De mediawijsheidtest
    NPO 3 om 20:25 uur
    Filemon Wesselink en Sahil Amar Aïssa voelen bekende en onbekende Nederlanders aan de tand over mediawijsheid. Wat daarmee bedoeld wordt, is de impact van onze online samenleving. Hoeveel uur brengen we door in die digitale wereld, wat delen we allemaal en welke gevolgen heeft dat?

    Doe mee en win!

    • *

      5X BLU-RAY MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Tom Cruise is in deze spectaculaire actiefilm terug als Ethan Hunt. Samen met zijn IMF-team bevindt hij zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag de Blu-ray van Mission: Impossible – Fallout vijf keer weggeven.

    TV-TIP 2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World

    2Doc IDFA primeur: Bellingcat - Truth in a Post-Truth World
    NPO 2 om 20:25 uur
    Sinds die aardbeiblonde meneer aan de macht is in Amerika vliegen termen als 'fake news' je om de oren. Geld voor degelijke journalistiek is er te weinig en de nieuwsstroom zwelt maar aan. Gelukkig zijn er burgerinitiatieven als Bellingcat, die nieuwe methodes ontwikkelen om dichterbij de waarheid te komen.