T-Mobile blijft in tegenstelling tot Ziggo en KPN BBC Four aanbieden

Ziggo kondigde onlangs aan dat de BBC-zenders BBC Four, CBeebies en CBBC per 1 november uit het zenderaanbod van het aanvullende abonnement Ziggo Movies & Series XL gaan verdwijnen. Dit als gevolg van een nieuwe distributieovereenkomst met de BBC. Al eerder haalde KPN deze zenders uit het aanbod van Interactieve TV bij de merknamen KPN, XS4All en Telfort.
T-Mobile
Dat T-Mobile vasthoudt aan de doorgifte van BBC-zenders die bij de twee grootste tv-aanbieders van Nederland zijn of gaan verdwijnen, lag in de lijn van verwachting. T-Mobile stelt zich zowel op de vaste als mobiele markt in Nederland als uitdager op. Het wil huidige klanten van andere aanbieders – met name Ziggo en KPN – een overstapalternatief geven. Daarbij vindt de concurrentie niet alleen op prijs maar ook met geleverde diensten plaats. Zo biedt T-Mobile mobiele abonnementen met onbeperkte data. Deze abonnementen leveren VodafoneZiggo (de combinatie van Vodafone en Ziggo) en KPN nog niet aan klanten. Ook verhoogde T-Mobile dit jaar de prijzen van vaste abonnementen alleen met prijsinflatiecorrectie terwijl de prijsstijging bij vrijwel alle andere aanbieders veel hoger was. En nu blijkt dat T-Mobile ook bij het aanbieden van tv-zenders onderscheidend ten opzichte van de belangrijkste concurrenten wil zijn.