Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    T-Mobile jaagt op ontevreden klanten Ziggo en KPN

    T-Mobile stelt zich prominenter als alternatief op voor klanten van VodafoneZiggo (Ziggo) en KPN die ontevreden zijn nadat hun aanbieder heeft aangekondigd het abonnement voor tv en internet duurder te maken.
    Jarco Kriek
    13 mei 2019
    comments 13
    T-Mobile jaagt op ontevreden klanten Ziggo en KPN
    Foto ANP

    Ziggo verhoogt de prijs van abonnementen op 1 juli afhankelijk van het abonnement tussen de €2,- en €2,95 per maand. KPN verhoogt de prijzen van abonnementen met tv en internet een maand eerder op 1 juni. Bij het telecombedrijf ligt de prijsverhoging tussen €1,- en €4,-. Door de aangekondigde prijsverhogingen kunnen vijf miljoen huishoudens in Nederland van leverancier van tv- en internetdiensten overstappen. Diverse prijsvergelijkers constateren een groei van het aantal overstaphandelingen in het segment tv en internet. Omdat steeds meer Nederlandse huishoudens vaste en mobiele diensten bij een bedrijf kopen, heeft de prijsstijging van de vaste diensten tv en internet ook gevolgen voor mobiele telefoonabonnementen.

     

    T-Mobile

    Het is T-Mobile dat zich als alternatief opwerpt voor klanten van Ziggo en KPN die vanwege de prijsverhoging overwegen naar een andere aanbieder over te stappen. Daarbij klopt T-Mobile zich vooral op de borst dat het dit jaar – en de komende jaren – de abonnementsprijs niet verhoogt. Maar dat is eigenlijk onjuist. Bij de belofte die T-Mobile heeft gedaan bij de overname van Tele2 – abonnementsprijzen voor vaste diensten de komende jaren niet verhogen – heeft het bedrijf namelijk het voorbehoud gemaakt dat het de jaarlijkse prijsinflatiecorrectie kan doorberekenen. Dit heeft in 2019 gezorgd voor een stijging van 1,7 procent. De abonnementsprijs werd hierdoor in januari tot maximaal €1,17 per maand verhoogd.

     

    KPN en Ziggo

    Net nadat KPN de prijsverhoging openbaar maakte, begon T-Mobile een publiciteitscampagne met onder meer radiocommercials waarin het specifiek KPN-klanten aansprak op de mogelijkheid voor overstappen. Nadat Ziggo vorige week de prijsverhoging aankondigde, is een dergelijke publiciteitscampagne specifiek gericht op Ziggo nog niet geconstateerd. Wel mengde T-Mobile Nederland CEO Søren Abildgaard zich op sociale media in de overnamestrijd door het eigen bedrijf als alternatief voor Ziggo en KPN op te werpen.

     

    T-MobileZiggoKPNtvtelevisieinternetabonnementprijsverhoging

    Reacties