T-Mobile meer in trek dan Ziggo en KPN
Telecompaper legde de kwartaalcijfers van de top 3 aanbieders op de Nederlandse markt van vaste diensten - Ziggo, KPN en T-Mobile - naast elkaar. Daaruit blijkt dat T-Mobile de winnaar van het eerste kwartaal mag worden genoemd. Waar Ziggo en KPN minder internetabonnementen verkochten, steeg het aantal verkochte internetabonnementen bij T-Mobile Nederland juist. KPN heeft wel een voordeel: veel abonnees die dit bedrijf als aanbieder van vaste diensten verlaten, nemen vervolgens namelijk een abonnement bij een aanbieder die diensten levert via een netwerk van KPN. Dit betekent dat de weggevallen omzet via een omweg weer deels naar KPN terugvloeit.
Promoties
Om nieuwe klanten aan zich te binden, zet T-Mobile veel vaker dan voorheen promotieacties in. Dit betekent dat het abonnement – al dan niet tijdelijk – goedkoper wordt aangeboden. Dit leidt ertoe dat de gemiddelde maanduitgave van een T-Mobile-abonnee met bijna vijf procent is gedaald. Bij KPN (+2,5 procent) en Ziggo (+ 1,7 procent) steeg de gemiddelde uitgave per abonnee juist.