1. Nieuws

    TV-aanbieders wapenen zich tegen Netflix

    TV-aanbieders moeten in de toekomst niet alleen de concurrentie met elkaar aangaan. Ook op de lucratieve video on demand-markt is de strijd in volle hevigheid losgebarsten.
    Jarco Kriek
    24 april 2014
    comments 3
    TV-aanbieders wapenen zich tegen Netflix

    TV-aanbieders moeten in de toekomst niet alleen de concurrentie met elkaar aangaan. Ook op de lucratieve video on demand-markt is de strijd in volle hevigheid losgebarsten. TV-aanbieders wapenen zich daarbij vooral tegen Netflix.

    In Nederland krijgt Netflix vanaf de kant van tv-aanbieders als eerste met concurrentie van de UPC all you can watch-videodienst MyPrime te maken. Via de interactieve Horizon mediabox krijgt men MyPrime bij de meest verkochte Alles-in-1 Power-abonnementen gratis meegeleverd. In alle andere gevallen kost een abonnement €6,50 per maand. KPN biedt – via het eigen merk en dochterondernemingen als XS4All - Netflix niet aan, maar levert wel tegen een meerprijs van tien euro per maand de all you can watch-dienst Videoland Unlimited. Deze Netflix-concurrent is vooralsnog alleen direct via enkele tv-aanbieders beschikbaar. Later dit jaar kan men Videoland Unlimited ook direct via computer, tablet en smartphone bekijken.

    België

    In Nederland reageren tv-aanbieders achteraf na de komst van Netflix op de groeiende populariteit van de videodienst. In België hebben tv-aanbieders het voordeel dat men zich vooraf tegen Netflix kan wapenen. Netflix heeft interesse om de Belgische tv-markt te betreden, maar heeft dit nog niet gedaan. Nadat eerder Telenet – zusterbedrijf van UPC Nederland – de all you can watch-dienst Rex & Rio presenteerde, doet Belgacom nu hetzelfde. Met de nieuwe Movies & Series Pass kunnen Belgacom-klanten voor een vast bedrag van €14,95 per maand onbeperkt naar films en series kijken. Het aanbod bedraagt volgens Belgacom rond de vierhonderd films en series per jaar. Daarnaast heeft Belgacom nog enkele andere Pass-varianten gepresenteerd waaronder de Cinefeel Pass voor fans van filmklassiekers (€9,95 per maand), de Kids Pass met programma’s en series voor kinderen (€7,95 per maand) en de Net Gemist-Pass met het op-aanvraagaanbod van VRT (€5,95 per maand).

    NetflxUPCMyPrimeKPNXS4AllTelfortglasvezelkabelVideoland UnlimitedRex & RioTelenetBelgacomall you can watchvideodienstonlineinternetuitgesteld kijkenvideo on demand

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X DVD SHOPLIFTERS

      Shoplifters trok meer dan honderdduizend Nederlandse bezoekers naar de bioscoop. Dit Japanse drama, dat een Oscarnominatie voor Beste Buitenlandse Film kreeg, is vanaf nu verkrijgbaar op dvd en Video on Demand: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP Das Boot

    Das Boot
    NPO 2 om 20:00 uur
    De bemanning van de U-612 vaart in deze laatste aflevering terug naar La Rochelle. Opgelucht, maar tegelijkertijd verslagen. Om de perikelen aan boord van de U-612 te verhullen, verzint de bemanning een list.

    TV-TIP Those Who Kill

    Those Who Kill
    NPO 3 om 20:30 uur
    Hoewel het halve land in 2011 nagelbijtend voor de tv zat, trok het Deense TV2 na het eerste seizoen toch de stekker uit Those Who Kill. Er volgden weliswaar nog wat remakes, waaronder De Jacht op SBS6, maar daarna werd het stil rond speurdersduo Bach en Cedergren. Totdat Viaplay, zeg maar het Scandinavische Videoland, de serie begin dit jaar nieuw leven inblies. Met een nieuwe cast én een nieuw verhaal. Het tweede seizoen start met de speurtocht naar de zeventienjarige Julie, een zaak die rechercheur Jan Michelsen al een half jaar wakker houdt.

    Interview

    • *

      Bridget Maasland

      De zwakste schakel

      Precies achttien jaar na de eerste aflevering van De zwakste schakel keert Bridget Maasland terug met die knalharde kennisquiz.
      Reacties0 reactie(s)