TV zenders NPO 1, 2 en 3 in nieuwe vormgeving

De vormgeving van promo’s voor programma’s en de NPO-zenders is geheel vernieuwd. De ontwikkeling is gedaan door diverse Nederlandse creatieve bureaus. Dit geldt zowel voor audio en video en de overgang tussen programma's. De vertrouwde NPO-logo's blijven zoals ze zijn. Wel vernieuwde de omroep AVROTROS recent hun zenderlogo. Bij de vormgeving is aangesloten op de zenderprofielen: NPO 1 wordt neergezet als de nationale zender. Toonaangevend, openhartig en voor een breed publiek. NPO 2 blijft de verdiepende zender. Toegankelijk, doordacht en voor een nieuwsgierig publiek. NPO 3 is de jongerenzender. Een tikje rebels, tolerant en voor een publiek dat graag wil worden uitgedaagd. Frans Klein, directeur video van de NPO: "Met de nieuwe vormgeving willen we de identiteit van elke zender versterken en aansluiten op de belevingswereld en het kijkgedrag van de doelgroep. Tegelijk moet duidelijk zijn dat de styling van elk net tot één familie behoort. De ontwerpers zijn daar uitstekend in geslaagd."