1. Nieuws

    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.
    Jarco Kriek
    15 oktober 2013
    comments 0
    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.

    Opvallend is dat niet iedereen klachten over de Horizon mediabox heeft. De Consumentenbond peilde onder haar leden de tv-beleving met de nieuwe UPC mediabox. De uitkomst was dat zestig procent van de deelnemers enige vorm van klachten over de mediabox heeft. De Consumentenbond stelt dat de Horizon mediabox te vroeg en onvoldoende getest op de markt is gebracht. Opvallend was dat de Consumentenbond in TROS Radar alleen aanwezig was. Voorheen heeft men bij de klachtenoplossing over de Horizon mediabox altijd met kabelbelangenvereniging COAX.NL samengewerkt. UPC-directielid Yvonne Schers stelt dat de grote belangstelling voor de Horizon mediabox UPC in de beginfase verrast heeft. De Horizon mediabox werd op 7 september 2012 aan de media gepresenteerd. Enkele weken later werden de eerste Horizon mediaboxen aan klanten geleverd. Op dit moment zijn ongeveer 200.000 Horizon mediaboxen in gebruik. Er zijn minder dan duizend klachten bij de Consumentenbond binnengekomen.

    Horizon beleving

    UPC stelt dat bij een groot deel van de abonnees de klachten met de Horizon mediabox zijn opgelost. Twee grote firmware-updates en een nieuwe verbeterde afstandsbediening hebben hiervoor gezorgd. UPC blijft in de komende tijd met nieuwe firmware-updates de Horizon mediabox verbeteren. Klanten die desondanks nog klachten ervaren, worden door UPC volgens Schers met maatwerk terzijde gestaan om de problemen op te lossen. UPC constateert dat de klachten in drie groepen onder te brengen zijn: software, klantenservice en bekabeling. Wie geen vertrouwen meer heeft in de Horizon mediabox kan zonder extra kosten direct overstappen naar de normale interactieve mediaboxen van UPC. De Consumentenbond heeft op de internetsite een zogenaamd UPC Hulppakket geplaatst. Hierin is een voorbeeldbrief voor compensatie opgenomen. Ook zijn er voorbeeldbrieven voor de aanvraag van een andere interactieve mediabox, overstap naar een andere tv-aanbieder en een overzicht van alternatieven voor de Horizon mediabox bij andere aanbieders.

    UPCUPC NederlandHorizonmediaboxH2firmwareTROSRadarConsumentenbondCOAX.nlstoringNPONederland 1

    Reacties

  1. TV-TIP Wildernis onder water

    Wildernis onder water
    NPO 2 om 19:50 uur
    De makers van Wildernis onder water zijn aanbeland bij het tweede couplet van het Limburgs volkslied: Waar de brede stroom der Maas, statig zeewaarts vloeit; weeldrig sappig veldgewas, kost'lijk groeit en bloeit. Je hoort het al: ze nemen een frisse duik in de Zuid-Limburgse beken en rivieren die door de provincie kronkelen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD WESTWORLD S2

      Chaos overheerst in dit volgende hoofdstuk over de geboorte van een nieuwe levensvorm. Dolores neemt de touwtjes in handen, terwijl Maeve haar eigen missie heeft. De net bevrijde hosts hebben een appeltje te schillen… Totaal TV mag de dvd van dit tweede seizoen van Westworld vijf keer weggeven.

    TV-TIP Je geld of mijn leven

    Je geld of mijn leven
    NPO 1 om 20:30 uur
    Bert van Leeuwen maakt de wereld een beetje beter. Is het niet middels een diner voor gebroken families, dan zoekt (en vindt) hij wel vier patiënten die een crowdfunding gestart zijn om hun operatie of onderzoek te bekostigen. Bertje zou Bertje niet zijn als hij de patiënten vervolgens niet volgt.