1. Nieuws

    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.
    Jarco Kriek
    15 oktober 2013
    comments 0
    UPC belooft maatwerk bij klachtoplossing Horizon mediabox

    In een uitzending van het TROS-consumentenprogramma Radar heeft UPC beloofd dat men met maatwerk klachten van klanten met de Horizon mediabox gaat oplossen.

    Opvallend is dat niet iedereen klachten over de Horizon mediabox heeft. De Consumentenbond peilde onder haar leden de tv-beleving met de nieuwe UPC mediabox. De uitkomst was dat zestig procent van de deelnemers enige vorm van klachten over de mediabox heeft. De Consumentenbond stelt dat de Horizon mediabox te vroeg en onvoldoende getest op de markt is gebracht. Opvallend was dat de Consumentenbond in TROS Radar alleen aanwezig was. Voorheen heeft men bij de klachtenoplossing over de Horizon mediabox altijd met kabelbelangenvereniging COAX.NL samengewerkt. UPC-directielid Yvonne Schers stelt dat de grote belangstelling voor de Horizon mediabox UPC in de beginfase verrast heeft. De Horizon mediabox werd op 7 september 2012 aan de media gepresenteerd. Enkele weken later werden de eerste Horizon mediaboxen aan klanten geleverd. Op dit moment zijn ongeveer 200.000 Horizon mediaboxen in gebruik. Er zijn minder dan duizend klachten bij de Consumentenbond binnengekomen.

    Horizon beleving

    UPC stelt dat bij een groot deel van de abonnees de klachten met de Horizon mediabox zijn opgelost. Twee grote firmware-updates en een nieuwe verbeterde afstandsbediening hebben hiervoor gezorgd. UPC blijft in de komende tijd met nieuwe firmware-updates de Horizon mediabox verbeteren. Klanten die desondanks nog klachten ervaren, worden door UPC volgens Schers met maatwerk terzijde gestaan om de problemen op te lossen. UPC constateert dat de klachten in drie groepen onder te brengen zijn: software, klantenservice en bekabeling. Wie geen vertrouwen meer heeft in de Horizon mediabox kan zonder extra kosten direct overstappen naar de normale interactieve mediaboxen van UPC. De Consumentenbond heeft op de internetsite een zogenaamd UPC Hulppakket geplaatst. Hierin is een voorbeeldbrief voor compensatie opgenomen. Ook zijn er voorbeeldbrieven voor de aanvraag van een andere interactieve mediabox, overstap naar een andere tv-aanbieder en een overzicht van alternatieven voor de Horizon mediabox bij andere aanbieders.

    UPCUPC NederlandHorizonmediaboxH2firmwareTROSRadarConsumentenbondCOAX.nlstoringNPONederland 1

    Reacties

  1. TV-TIP The Bold and the Beautiful

    The Bold and the Beautiful
    RTL 8 om 17:36 uur
    Zoe en Reese hebben een vader-dochtergesprek over Reese's gevoelens voor Taylor. Hope wil voordat de baby komt nog op vakantie met Liam en gaat met hem naar Catalina Island. Baby Kelly krijgt cadeautjes.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Goede tijden, slechte tijden

    Goede tijden, slechte tijden
    RTL 4 om 20:05 uur
    Daan heeft een geheime ontmoeting op een afgesproken locatie. Nina twijfelt als Lucas zichzelf als kinderoppas van Max opwerpt. Kimberly baalt dat ze alleen reacties krijgt van macho's en dubieuze types.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)