1. Nieuws

    UPC: Blijvend klantverlies en langzame groei digitale tv

    UPC houdt last van klanten die het bedrijf de rug toekeren. Daarnaast is de groei van digitale tv bij het kabelbedrijf bijna gestopt.
    Jarco Kriek
    2 augustus 2013
    comments 0
    UPC: Blijvend klantverlies en langzame groei digitale tv

    UPC houdt last van klanten die het bedrijf de rug toekeren. Daarnaast is de groei van digitale tv bij het kabelbedrijf bijna gestopt. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global.

    Het aantal klanten bij UPC daalde met 24.800 naar 1.672.100. Er wordt wel minder analoge tv door UPC-klanten gekeken. Dit aantal daalde met 29.500 naar 578.100. Bij dit aantal zit ook het mensen dat digitaal naar het ongecodeerde basispakket kijken. Op 2 april begon UPC het ongecodeerd aanbieden van meer dan veertig tv-zenders en enkele tientallen radiozenders. Omdat abonnees die via deze manier naar tv-programma’s kijken niet nader gespecificeerd zijn, is de kans groot dat het aantal analoge kijkers via het UPC-kabelnetwerk nog meer gedaald is. Tegen een dalend aantal analoge kijkers staat nog slechts een geringe stijging van het aantal abonnees dat bij UPC via betaalde digitale tv-diensten naar tv kijken. Het aantal digitale tv-klanten steeg met slechts 4700 naar 1.094.000. In totaal namen alle UPC-klanten in het tweede kwartaal 3.676.000 abonnementen af.

    Nieuwe diensten bij UPC

    In het tweede kwartaal begon UPC met enkele nieuwe diensten. De test met UPC-wifinetwerk in Zutphen waarbij internetklanten van het kabelbedrijf ook buiten de eigen router in Zutphen van draadloos internet gebruik kunnen maken is hiervan het belangrijkste. UPC heeft plannen om deze dienst later dit jaar in grotere delen van het verzorgingsgebied uit te rollen. Daarbij wordt op latere termijn mogelijk samengewerkt met Ziggo, dat al begonnen is met het opbouwen van het WifiSpots-netwerk in haar verzorgingsgebied. Mochten de beide kabelbedrijven hun draadloze netwerken koppelen dat is er een grotere landelijke dekking in Nederland. En kan men nieuwe digitale diensten als het bellen via internet mogelijk maken. 

    UPCUPC NederlandLiberty GlobaltelevisietvanaloogdigitaalongecodeerdbasispakketkwartaalcijferswifiWifiSports

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP The Devil Wears Prada

    The Devil Wears Prada
    om 03:59 uur
    Verfilming van Lauren Weisbergers gelijknamige bestseller, waarin ze schriftelijk wraak neemt op de tirannieke Vogue-hoofdredactrice Anna Wintour, bij wie ze haar carrière begon. Streep is geweldig als de naar Wintour gemodelleerde baas van modeblad Runway. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is, kleineert en schoffeert ze haar personeel, onder wie haar kersverse assistente Hathaway en rechterhand Tucci. Een heerlijke lichtgewicht film, waarin oppervlakkigheid tot kunst wordt verheven en de acteurs met zichtbaar plezier hun werk doen.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)