1. Nieuws

    UPC: Blijvend klantverlies en langzame groei digitale tv

    UPC houdt last van klanten die het bedrijf de rug toekeren. Daarnaast is de groei van digitale tv bij het kabelbedrijf bijna gestopt.
    Jarco Kriek
    2 augustus 2013
    comments 0
    UPC: Blijvend klantverlies en langzame groei digitale tv

    UPC houdt last van klanten die het bedrijf de rug toekeren. Daarnaast is de groei van digitale tv bij het kabelbedrijf bijna gestopt. Dat blijkt uit kwartaalcijfers van het Amerikaanse moederbedrijf Liberty Global.

    Het aantal klanten bij UPC daalde met 24.800 naar 1.672.100. Er wordt wel minder analoge tv door UPC-klanten gekeken. Dit aantal daalde met 29.500 naar 578.100. Bij dit aantal zit ook het mensen dat digitaal naar het ongecodeerde basispakket kijken. Op 2 april begon UPC het ongecodeerd aanbieden van meer dan veertig tv-zenders en enkele tientallen radiozenders. Omdat abonnees die via deze manier naar tv-programma’s kijken niet nader gespecificeerd zijn, is de kans groot dat het aantal analoge kijkers via het UPC-kabelnetwerk nog meer gedaald is. Tegen een dalend aantal analoge kijkers staat nog slechts een geringe stijging van het aantal abonnees dat bij UPC via betaalde digitale tv-diensten naar tv kijken. Het aantal digitale tv-klanten steeg met slechts 4700 naar 1.094.000. In totaal namen alle UPC-klanten in het tweede kwartaal 3.676.000 abonnementen af.

    Nieuwe diensten bij UPC

    In het tweede kwartaal begon UPC met enkele nieuwe diensten. De test met UPC-wifinetwerk in Zutphen waarbij internetklanten van het kabelbedrijf ook buiten de eigen router in Zutphen van draadloos internet gebruik kunnen maken is hiervan het belangrijkste. UPC heeft plannen om deze dienst later dit jaar in grotere delen van het verzorgingsgebied uit te rollen. Daarbij wordt op latere termijn mogelijk samengewerkt met Ziggo, dat al begonnen is met het opbouwen van het WifiSpots-netwerk in haar verzorgingsgebied. Mochten de beide kabelbedrijven hun draadloze netwerken koppelen dat is er een grotere landelijke dekking in Nederland. En kan men nieuwe digitale diensten als het bellen via internet mogelijk maken. 

    UPCUPC NederlandLiberty GlobaltelevisietvanaloogdigitaalongecodeerdbasispakketkwartaalcijferswifiWifiSports

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN FIGHTING WITH MY FAMILY

      Fighting with My Family is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van de succesvolle WWE-worstelaar Paige. Wanneer zij en haar broer Zak de kans krijgen om auditie te doen voor WWE (World Wrestling Entertainment), grijpen ze deze unieke kans om hun stoutste dromen werkelijkheid te laten worden. Totaal TV mag vijf keer twee bioscoopkaarten voor deze dramafilm weggeven.

    TV-TIP Naar de bibliotheek

    Naar de bibliotheek
    NPO 2 om 19:20 uur
    Documentairemaker Frans Bromet en de zijnen dwalen tijdens de komende dagen met camera en microfoon door acht openbare bibliotheken. Het spreekt boekdelen dat dit aloude boekenparadijs allang niet meer de plek is waar je op je lazer krijgt als je die stapel vakantieliteratuur weer eens te laat terugbrengt; de bieb is verworden tot een soort buurthuis, waar uiteenlopende figuren voor Frans een boekje opendoen.

    TV-TIP Maze Runner: The Scorch Trials

    Maze Runner: The Scorch Trials
    Net5 om 20:30 uur
    In deze tweede Maze Runner-film, naar het young adult-boek van James Dashner, moet de groep proefkonijnen een gevaarlijke woestenij doorkruisen. Ze worden opgejaagd vanwege de stoffen in hun bloed die hen beschermen tegen een epidemie. Deze keer dus geen doolhof meer en dat is wel jammer, want dat was nou net het leuke aan het eerste filmdeel. Maar ook al is The Scorch Triaas wat gewoontjes; de film kijkt nog steeds prima weg.

    Interview

    • *

      Olav Mol

      Formule 1

      Met een tegensputterende Renault-motor kon Max Verstappen geen gooi naar de wereldtitel doen. Brengt zijn nieuwe Honda daar verandering in?
      Reacties0 reactie(s)