1. Nieuws

    UPC doorbreekt grens 800.000 digitale televisieklanten

    UPC is de derde aanbieder van digitale televisie in Nederland geworden. Het mediabedrijf zag in het tweede kwartaal het aantal digitale televisieklanten met 36.000 groeien tot 828.000.
    Jarco Kriek
    4 augustus 2010
    comments 0
    UPC doorbreekt grens 800.000 digitale televisieklanten

    UPC is de derde digitale televisieaanbieder van Nederland geworden. Het mediabedrijf doorbrak in het tweede kwartaal van 2010 de grens van 800.000 digitale televisieklanten. Naast een groei van digitale televisieklanten nam ook het aantal internetklanten toe.

    In totaal heeft UPC nu 828.000 digitale televisieklanten. Aan het einde van het eerste kwartaal bedroeg dit aantal nog 792.000. In het tweede kwartaal begroette UPC dus 36.000 nieuwe digitale televisieklanten. Het is daarmee zo goed als zeker de derde aanbieder van digitale televisie in Nederland geworden. Met zekerheid kan dit echter niet gezegd worden. CanalDigitaal maakt namelijk geen klantencijfers openbaar. De verwachting is echter wel dat UPC met het klantenaantal van 828.000 digitale televisieklanten CanalDigitaal voorbij is gegaan.

    UPC zag wel het totale aantal televisieklanten met meer dan 10.500 dalen tot 1.931.000. De digitale penetratie bij UPC komt met het aantal van 828.000 digitale televisieklanten uit op 42,9 procent. In het gehele verzorgingsgebied van UPC kunnen 2.777.300 huishoudens kiezen voor televisie van UPC. Met het aantal van 1.931.000 komt het marktaandeel van UPC nu onder de 70 procent uit, namelijk 69,5 procent. UPC zag overigens aantal klanten dat een HD-abonnement afnemen, mede door het WK voetbal dat in HD werd uitgezonden, met 30 procent stijgen. Diederik Karsten, algemeen directeur van UPC Nederland, hierover: “We zien dat klanten kiezen voor providers die waarde toevoegen op bestaande producten. Klanten kiezen niet voor aanbieders met het goedkoopste productaanbod, maar voor aanbieders die de meest complete en geavanceerde diensten bieden. De klant wil klaar zijn voor de toekomst”.

    De Alles-in-één-Voordeelpakketten, de concurrerend geprijsde pakketten met analoge en digitale televisie, internet en telefonie in één (vanaf € 45 per maand), waren grotendeels verantwoordelijk voor het succes van UPC in de voorgaande twee kwartalen. In het tweede kwartaal breidde UPC dit aanbod verder uit met zogenaamde XL-opties. Hierdoor werd de basis gelegd voor een verdere groei van het aantal klanten dat digitale producten bij UPC afneemt. De XL-opties bieden klanten van UPC de mogelijkheid hun pakket uit te breiden met meer digitale zenders, of meer internetsnelheid, of aantrekkelijke telefoniediensten tegen een scherp tarief. Sinds 2009 kozen meer dan 65.000 nieuwe klanten voor een Alles-in-één-Voordeelpakket, al dan niet met XL-optie.

    Diederik Karsten is blij met de kwartaalcijfers van UPC Nederland over het tweede kwartaal: “We hebben de groei van de voorgaande twee kwartalen in het afgelopen kwartaal voort kunnen zetten. We laten zelfs een groei zien op het aantal internetaansluitingen, terwijl de markt stabiliseert. We merken ook dat onze abonnees de extra’s die wij bieden, waarderen: de superieure internetsnelheden ten opzichte van ADSL, ons HD-aanbod en onze interactieve televisiediensten. We verwachten dat het aankomend halfjaar de concurrentie toeneemt. Ook op het gebied van analoge televisie, maar we zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.”


    UPCdigitale televisieanaloge televisieHDTVinternettriple playCanalDigitaal

    Reacties

  1. TV-TIP De zaak van je leven

    De zaak van je leven
    NPO 2 om 20:25 uur
    Voor een laatste keer duiken de rechercheurs in het dossier van Melanie Sijbers. De vijftienjarige scholier verdween in september 2006 van de aardbodem, werd twee weken later gevonden in de bossen bij Someren en bleek te zijn gewurgd door Peter H., haar minnaar én tevens stiefvader van een van haar vriendinnen.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP Oplichters in het buitenland

    Oplichters in het buitenland
    SBS6 om 20:30 uur
    De hoofdstad van Nepal herbergt maar liefst 500 weeshuizen. Kees en zijn team ontdekken in deze laatste aflevering van het seizoen dat velen ervan hartstikke nep zijn. Malafide reisbureaus organiseren er tours heen, zodat toeristen gulle gifts achterlaten. De opbrengst delen de weeshuizen vervolgens samen met de reisbureaus.