1. Nieuws

    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2011
    comments 0
    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.

    In de reclamecampagne maakt UPC heel duidelijk dat internet via het kabelnetwerk van UPC ten opzichte van internet met de ADSL-techniek via de koperdraad superieur is. Daarnaast maakt UPC in de reclamecampagne ook duidelijk dat televisiekijken via het UPC-kabelnetwerk een veel mooiere beeldkwaliteit als televisiekijken via de ADSL-techniek oplevert. En daar heeft UPC overigens zeker gelijk in. Diverse vergelijkende testen – die ook door Totaal TV zijn uitgevoerd – maken duidelijk dat in mindere mate bij digitale SD-kanalen maar zeker bij HD-kanalen de beeldkwaliteit bij kabelbedrijven in Nederland superieur is in vergelijk met aanbieders die voor televisie gebruik van de ADSL-techniek maken. Dit komt vooral omdat voor doorgifte van televisiezenders via de kabel een grotere bandbreedte gebruikt wordt dan bij ADSL. Zo kan het zelfs gebeuren dat via de kabel een SD-kanaal met meer bandbreedte wordt doorgegeven dan een HD-kanaal bij een televisieaanbieder die van de ADSL-techniek gebruik maakt.

    In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis – en dus provider. Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen. Ook maakt UPC duidelijk dat er een tekort aan bandbreedte is wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten. De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.

    Machteld Koch, Marketing Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag óf men dit gaat doen, maar wanneer.”

    UPCKPNTele2XS4AllTelfortInteractieve TVADSLTriple PlaytelevisieinternettelefonieHDTVHD-kanalenbeeldkwaliteitbandbreedte

    Reacties

  1. TV-TIP Stand van Nederland

    Stand van Nederland
    NPO 2 om 20:25 uur
    Ooit was je gulden op de markt een daalder waard, maar tegenwoordig moet je voor koopjes bij de Turk of online zijn. Met luxe voedingsproducten valt nog wél geld te verdienen, dat bewijzen handelaren op de markt in Valkenswaard. Met hart en ziel bouwen ze aan een levendige markt waar beleving een grote rol speelt.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET JURASSIC WORLD: FALLEN KINGDOM

      Favoriete personages keren terug in dit 3D actie-spektakel. De film vol imposante dinosaurussen introduceert nieuwe soorten die nog angstaanjagender zijn dan ooit tevoren. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze avonturenfilm weggeven met daarin een pet en natuurlijk twee bioscoopkaartjes voor de film.

    TV-TIP The Expendables 2

    The Expendables 2
    RTL 7 om 20:28 uur
    Er zijn best wat vervolgfilms gemaakt die het origineel evenaarden of zelfs overtroffen. Bij actiefilms is dit echter zelden het geval. Tót Sylvester Stallone besloot om de regie van The Expendables 2 aan een ander over te laten. De actie, de stunts, het verhaal én de opperschurk zijn stukken overtuigender dan in deel één.