1. Nieuws

    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2011
    comments 0
    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.

    In de reclamecampagne maakt UPC heel duidelijk dat internet via het kabelnetwerk van UPC ten opzichte van internet met de ADSL-techniek via de koperdraad superieur is. Daarnaast maakt UPC in de reclamecampagne ook duidelijk dat televisiekijken via het UPC-kabelnetwerk een veel mooiere beeldkwaliteit als televisiekijken via de ADSL-techniek oplevert. En daar heeft UPC overigens zeker gelijk in. Diverse vergelijkende testen – die ook door Totaal TV zijn uitgevoerd – maken duidelijk dat in mindere mate bij digitale SD-kanalen maar zeker bij HD-kanalen de beeldkwaliteit bij kabelbedrijven in Nederland superieur is in vergelijk met aanbieders die voor televisie gebruik van de ADSL-techniek maken. Dit komt vooral omdat voor doorgifte van televisiezenders via de kabel een grotere bandbreedte gebruikt wordt dan bij ADSL. Zo kan het zelfs gebeuren dat via de kabel een SD-kanaal met meer bandbreedte wordt doorgegeven dan een HD-kanaal bij een televisieaanbieder die van de ADSL-techniek gebruik maakt.

    In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis – en dus provider. Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen. Ook maakt UPC duidelijk dat er een tekort aan bandbreedte is wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten. De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.

    Machteld Koch, Marketing Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag óf men dit gaat doen, maar wanneer.”

    UPCKPNTele2XS4AllTelfortInteractieve TVADSLTriple PlaytelevisieinternettelefonieHDTVHD-kanalenbeeldkwaliteitbandbreedte

    Reacties

  1. TV-TIP Oefeninterland voetbal (vrouwen)

    Oefeninterland voetbal (vrouwen)
    SBS6 om 13:30 uur
    De Oranje Leeuwinnen beginnen de voorbereiding op het WK met een trainingskamp in Zuid-Afrika, waar vandaag een oefeninterland gespeeld wordt tégen de nummer 48 op de FIFA-ranglijst (Oranje staat 7de). De laatste ontmoeting tussen de twee vond in 2016. Oranje won dit duel met 2-0 dankzij twee doelpunten van Vivianne Miedema.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP Alaska: A year in the wild

    Alaska: A year in the wild
    Een om 18:10 uur
    Winters in Alaska, dat is bibberen. Hoewel veertien graden onder nul niet bepaald benauwd te noemen is, hadden we het kouder verwacht. De dieren moeten hoe dan ook vol aan de bak om te overleven en nog een lente mee te maken. In juli kan de zwembroek aan, want dan kan het er zomaar 19 graden zijn.

    Interview