1. Nieuws

    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.
    Jarco Kriek
    23 augustus 2011
    comments 0
    UPC kiest de frontale aanval op televisiekijken via koperdraad

    Nadat UPC enige tijd geleden in een reclamecampagne het KPN televisieproduct Digitenne onder vuur heeft genomen is het voor het mediabedrijf nu tijd om alle ADSL-internetaanbieders op de korrel te nemen.

    In de reclamecampagne maakt UPC heel duidelijk dat internet via het kabelnetwerk van UPC ten opzichte van internet met de ADSL-techniek via de koperdraad superieur is. Daarnaast maakt UPC in de reclamecampagne ook duidelijk dat televisiekijken via het UPC-kabelnetwerk een veel mooiere beeldkwaliteit als televisiekijken via de ADSL-techniek oplevert. En daar heeft UPC overigens zeker gelijk in. Diverse vergelijkende testen – die ook door Totaal TV zijn uitgevoerd – maken duidelijk dat in mindere mate bij digitale SD-kanalen maar zeker bij HD-kanalen de beeldkwaliteit bij kabelbedrijven in Nederland superieur is in vergelijk met aanbieders die voor televisie gebruik van de ADSL-techniek maken. Dit komt vooral omdat voor doorgifte van televisiezenders via de kabel een grotere bandbreedte gebruikt wordt dan bij ADSL. Zo kan het zelfs gebeuren dat via de kabel een SD-kanaal met meer bandbreedte wordt doorgegeven dan een HD-kanaal bij een televisieaanbieder die van de ADSL-techniek gebruik maakt.

    In de televisiecampagne ruilen gezinnen een week met elkaar van huis – en dus provider. Zij worden geconfronteerd met enerzijds beperkingen van ADSL en anderzijds de mogelijkheden van de kabel. Vervolgens worden de families gevraagd naar hun ervaringen. Ook maakt UPC duidelijk dat er een tekort aan bandbreedte is wanneer zij via de telefoonlijn tegelijkertijd televisiekijken en internetten. De internetsnelheid kan dan namelijk aanzienlijk afnemen. Ook dit aspect komt in de commercials terug. UPC levert televisie en internet gescheiden aan. Hierdoor heeft televisiekijken geen invloed op de internetsnelheid.

    Machteld Koch, Marketing Communications Director bij UPC: "Met deze nieuwe campagne willen we iedereen die ooit voor ADSL heeft gekozen tonen wat de voordelen zijn van internet en televisie van UPC. We laten zien dat het echt voordelen biedt om over te stappen naar UPC en daarom is het wat ons betreft niet de vraag óf men dit gaat doen, maar wanneer.”

    UPCKPNTele2XS4AllTelfortInteractieve TVADSLTriple PlaytelevisieinternettelefonieHDTVHD-kanalenbeeldkwaliteitbandbreedte

    Reacties

  1. TV-TIP Verborgen kustdorpen

    Verborgen kustdorpen
    NPO 1 om 19:05 uur
    Nóg een olympisch kampioen van 2008 op de Nederlandse tv. Penelope Keith (foto, ze is geen olympiër) toog naar Birdham, alwaar de oudste jachthaven van Engeland ligt. Daar stapt ze aan boord bij olympisch zeilkampioen (2004 en 2008) Sarah Ayton. Ze bezoekt ook nog het Isle of Wight, Bembridge en Bosham.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD PICNIC AT HANGING ROCK

      In 1900 maakt een groep schoolmeisjes een dagtocht naar het donkere, broeierige Hanging Rock. Tijdens de picknick verdwijnen drie meisjes en hun gouvernante in de Australische bush. Deze miniserie naar de roman van Joan Lindsay verschijnt 25 september op dvd en via lumiereseries.com streaming vanaf 18 september: Totaal TV mag de dvd vijf keer weggeven.

    TV-TIP The Sandhamn Murders

    The Sandhamn Murders
    NPO 3 om 20:30 uur
    Sandhamn is een eilandje dat onder de archipel van Stockholm valt. In de winter is er geen klap te doen, in de zomer strijken er feestgangers neer voor mieterse knalfuiven. Het is autovrij. Dus als je iemand vermoordt, moet je hard kunnen rennen om niet in de klauwen van inspecteur Andreasson en zijn vriendin Nora te geraken.