1. Nieuws

    UPC leert basisschoolleerling veilig te internetten

    Triple play wordt steeds belangrijker voor televisieaanbieders. Ruim 75 procent van de overstappers op de televisiemarkt kiest voor een aanbieder die naast televisie ook internet en telefonie in één pakket levert.
    Jarco Kriek
    20 juni 2011
    comments 0
    UPC leert basisschoolleerling veilig te internetten

    Triple play wordt steeds belangrijker voor televisieaanbieders. Ruim 75 procent van de overstappers op de televisiemarkt kiest voor een aanbieder die naast televisie ook internet en telefonie in één pakket levert.

    Het is dan ook niet verwonderlijk dat steeds meer triple play aanbieders publiekcampagnes opzetten om de gevaren van internet in het daglicht te zetten. UPC startte vorig jaar met een campagne om basisschoolleerlingen veilig op het internet te surfen. Dit doet men met een speciaal lesprogramma waarmee UPC wegwijs maakt op het web. UPC bezoekt basisscholen in haar verzorgingsgebied om bij leerlingen van groep 8 veilig internetten op een luchtige manier onder de aandacht te brengen. Deze week gaat UPC de 1000-ste basisschoolleerling leren veilig op het internet te surfen.

    Yvonne Schers, VP Public Affairs & General Counsel van UPC Nederland en ambassadeur van het lesprogramma: "Basisschoolleerlingen zijn zeer actief op het web. Ze zijn lid van allerlei communities, chatten en skypen heel wat af, maar realiseren zich onvoldoende dat zij voorzichtig moeten zijn met hun gegevens. Wij willen hen op basis van dit lespakket meegeven hoe zij veilig de meeste lol halen uit internet.”

     Niet alleen de leerlingen leren veel van de lessen. Ook de UPC medewerkers die de lessen geven, steken er veel van op. Anya Pieroen, Director Corporate Communcations bij UPC: "Vooral de praktijkvoorbeelden die de leerlingen geven zijn treffend. Zo blijkt het normaal om je password voor je Hyves-pagina aan je beste vriendje of vriendinnetje te geven als teken van vriendschap. Dat gaat goed totdat de vriendschap over is en je vriendje jouw Hyves-site overneemt. Dat leidt soms tot nare situaties. Wij nemen die ervaringen mee en delen die met andere leerlingen.”

    Inmiddels bezochten medewerkers van UPC in het kader van haar maatschappelijk programma ‘Nederland e-safe & e-included’ 45 basisscholen in 20 gemeenten in haar verzorgingsgebied. Uitgangspunt van de lessen is het ‘Gezinspakket e-safety’. Dat is een speciaal lespakket dat het kabel- en mediabedrijf samen met diverse partners ontwikkelde.

    UPC wil aan de hand van het thema Veilig Internet de kinderen spelenderwijs leren wat ze wel en niet moeten doen op het internet. Tegelijkertijd kunnen zij aan de hand van het pakket met hun ouders in gesprek gaan over dit onderwerp. "We merken dat ouders inzicht willen hebben in  de online-activiteiten van hun kinderen. Ons lesprogramma en het Gezinspakket e-safety helpen ouders en kinderen om op een luchtige manier het internetgedrag te bespreken en hen wegwijs te maken op het web”, aldus Yvonne Schers.

    UPCinternettelevisietelefoontriple playveilig internet

    Reacties

  1. TV-TIP UEFA Champions League

    UEFA Champions League
    Veronica om 18:00 uur
    Maar liefst zes wedstrijden moest Ajax overleven om de Champions League te halen. Toen Dusan Tadic overkwam van Southampton haalde hij daar zijn schouders over op. Vanavond heeft Ajax in de eigen Johan Cruijff Arena tegen AEK Athene een goede kans om een prima start te maken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X DVD THE DEATH OF STALIN

      Nadat Jozef Stalin in 1953 bewusteloos wordt aangetroffen, reageert de top van de Communistische Partij als verlamd. In het machtsvacuüm dat ontstaat, probeert iedereen vooral zijn eigen hachje te redden. Totaal TV mag de dvd van deze satirische comedy vijf keer weggeven.

    TV-TIP Daglicht

    Daglicht
    NPO 3 om 20:25 uur
    In deze verfilming van Marion Pauws bestseller is Angela Schijf een strafpleiter die met haar drukke baan en een autistisch zoontje veel op haar bord heeft. De regisseur heeft de kunst afgekeken van de betere Hollywood-film. Dat betekent een lekker tempo, een soepel verloop en effectieve plotwendingen.