1. Nieuws

    UPC omarmt 3FM Serious Request

    Ook dit jaar omarmt kabelbedrijf UPC 3FM Serious Request. Alle digitale abonnees kunnen al enige dagen naar beelden van eerdere Serious Request-acties kijken.
    Jarco Kriek
    17 december 2012
    comments 0
    UPC omarmt 3FM Serious Request
    Foto: ANP

    Ook dit jaar omarmt kabelbedrijf UPC 3FM Serious Request. Alle digitale abonnees kunnen al enige dagen via het evenementenkanaal 14 naar beelden van eerdere Serious Request-acties kijken.

    Vanaf 18 tot en met 24 december kan men via hetzelfde voorkeuzekanaal naar Serious Request vanuit de binnenstad van Enschede kijken. Ook kan men de tv-beelden van Serious Request via voorkeuzekanaal 117 van digitaal themakanaal 101.TV bekijken. Daarnaast wordt 3FM Serious Request op gezette tijden op Nederland 1 doorgegeven. Dagelijks is er ook een 3FM Serious Request-journaal op Nederland 3

    Interactieve rode knop actief

    Ook dit jaar zet UPC de interactieve rode knop in om haar abonnees de mogelijkheid te geven om via de afstandsbediening een bedrag aan het Rode Kruis te doneren. Ook dit jaar proberen de 3FM-dj’s zoveel mogelijk geld voor het Rode Kruis binnen te halen, met babysterfte als thema. Elke zes seconde sterft er ergens een baby in de eerste levensmaand of voor of tijdens een bevalling. De oorzaak is het ontbreken van goede medische zorg en begeleiding.

    doneren via Horizon

    De meer dan vijftigduizend gebruikers van de Horizon mediabox kunnen ook een bedrag via deze mediabox aan 3FM Serious Request doneren. Omdat de Horizon mediabox nog niet over een rode knop en daarbij behorende interactieve faciliteiten beschikt, heeft UPC een speciale app ontwikkeld waarmee de gebruiker van de Horizon mediabox toch geld aan het Rode Kruis kan doneren. Deze app kan men vinden in de Horizon-appstore.

    UPC Chequebox in Enschede

    UPC is ook in Enschede op de Oude Markt aanwezig met een ‘chequebox’. Daar kunnen bezoekers van het Glazen Huis ter plekke doneren en in een speciale 3FM / UPC studio hun donatie toelichten in een videoboodschap. De video’s worden op 3fm.nl en de facebookpagina van UPC geplaatst. Mark Giesbers, Directeur Marketing en Content: "We zijn voor het zesde jaar betrokken bij 3FM Serious Request dat dit jaar als thema ‘Let’s hear it for the babies’ heeft. Babysterfte is een stille ramp met als belangrijkste oorzaken: gebrek aan medische zorg, voorlichting en begeleiding. Wij willen op een onderscheidende manier het doneren zo makkelijk mogelijk maken en op die manier bijdragen aan een zo hoog mogelijke opbrengst voor het Rode Kruis."
    UPCHorizonmediaboxapprode knop3FMSerious RequestEnschedeRode Kruis

    Reacties

  1. TV-TIP De Slimste Mens

    De Slimste Mens
    NPO 2 om 20:25 uur
    Wie krijgt straks door titelhouder Roelof de Vries de wisseltrofee in zijn of haar handen gedrukt? Het is tijd voor de finale van deze spelshow vol kennis, algemene ontwikkeling, associatief en strategisch denken. Philip Freriks houdt de deelnemers in het gareel.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTJES INSTANT FAMILY

      Als Pete (Mark Wahlberg) en Ellie (Rose Byrne) een gezin willen stichten, komen ze in de wereld van adoptie terecht. Wanneer ze de rebelse vijftienjarige Lizzy en haar jongere broer en zus leren kennen, krijgt het stel onverwacht in één keer drie kinderen. Dit brengt niet alleen moeilijke situaties met zich mee maar ook grappige en ontroerende momenten. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Voice of Holland

    The Voice of Holland
    RTL 4 om 20:30 uur
    Deelnemers van The Voice krijgen het zwaar te verduren: eerst The Battles, nu The Knockouts. Iedere coach mag vijf oogappels meenemen naar de volgende ronde. Wie weten het zonder blauwe plekken en kleerscheuren tot de liveshows te schoppen?

    Interview