1. Nieuws

    UPC pakt weer groot uit tijdens 3FM Serious Request

    Net als voorgaande jaren besteedt UPC weer veel aandacht aan de 3FM Serious Request actie, waarbij het Glazen Huis dit jaar in het centrum van Leiden opgesteld staat. De 3FM Serious Request actie start zondag.
    Jarco Kriek
    18 december 2011
    comments 0
    UPC pakt weer groot uit tijdens 3FM Serious Request
    Foto: ANP

    Net als voorgaande jaren besteedt UPC weer veel aandacht aan de 3FM Serious Request actie, waarbij het Glazen Huis dit jaar in het centrum van Leiden opgesteld staat. De 3FM Serious Request actie start zondag.

    Niet alleen bij eigen abonnees brengt UPC de actie onder de aandacht. Het mediabedrijf maakt ook de "UPC Chequebox” die naast het Glazen Huis op de Beestenmarkt in Leiden staat mogelijk. Hier kunnen mensen die geld aan 3FM Serious Request doneren een filmpje opnemen. In dat filmpje vertellen zij wat zij hebben gedaan om het geld bij elkaar te krijgen. Voor het inspreken van de boodschap krijgen zij steun van vijf bekende Nederlandse acteurs. Digitale televisieabonnees van UPC kunnen ook dit jaar weer aan 3FM Serious Request doneren via de UPC afstandsbediening.

    De 3FM Serious Request actie is daarnaast door elke digitale abonnee te bekijken. Op het evenementenkanaal 14 kan de digitale UPC-kijker de verrichtingen in het Glazen Huis volgen. Dat kan ook op kanaal 117 waar het publiek digitaal themakanaal 101 TV te zien is. Via de interactieve rode knop kunnen UPC-abonnees op alle kanalen waar op dat moment de 3FM Serious Request actie te zien is na het doneren ook een verzoekplaat aanvragen. In slechts enkele stappen kan dit met de afstandsbediening gebeuren.

    De "UPC Chequebox” is door UPC samen met het Rode Kruis gebouwd. Acteurs die medewerking hieraan verlenen zijn onder andere Isa Hoes, Derek de Lint, John van Eerd, René Fokker, Daniel Boissevain en Henriette Tol. In de te maken film kunnen donateurs van de 3FM Serious Request actie vertellen wat zij hebben gedaan om het geld bij elkaar te krijgen. Elk uur wordt er een compilatie van deze filmpjes uitgezonden op tv.

    De 3FM Serious Request actie staat dit jaar in het teken van moeders die beschadigd zijn door oorlog en conflicten en heeft de passende actiekreet "This One’s For Mama” meegekregen. UPC geeft overigens de technische ondersteuning van de actie ook een financiële donatie. De hoogte hiervan is nog niet bekend en is mede afhankelijk van het aantal nieuwe abonnees dat zich in haar eigen winkels laat registreren als nieuwe digitale kijker van het bedrijf. Voor elke digitaal abonnement dat in haar winkels wordt afgesloten doneert UPC 10 euro aan 3FM Serious Request.

    UPC3FM Serious RequestGlazen HuisLeidenRode Kruisrode knop101 TVNederland 1Nederland 2Nederland 3kabel

    Reacties

  1. TV-TIP Typisch Bloemenbuurt

    Typisch Bloemenbuurt
    NPO 2 om 19:20 uur
    We mogen drie weken meegluren in de Amersfoortse Bloemenbuurt. Wie wonen daar en hoe ziet hun leven eruit? Een van de bewoners is volkszanger Johan van Waas. Hij werd door de crew gespot toen hij 'n moppie stond te zingen en mocht het introliedje voor de serie schrijven.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE GIRL IN THE SPIDERS WEB

      Lisbeth Salander, het bekende personage uit de populaire Millennium-boeken, keert terug in The Girl in the Spider’s Web. Het is de eerste verfilming van de bestseller. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze dramathriller weggeven, met daarin het boek (filmeditie) en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Gold Rush

    Gold Rush
    Discovery Channel om 20:30 uur
    Tony Beets is druk in de weer om zijn tweede dregde in operatie te krijgen in Klondike. De illustere Friese Amerikaan zal extra goud uit de grond moeten halen nu hij geen royalty's meer van Parker krijgt. En dat gaan zijn kinderen Kevin en Monica merken.