1. Nieuws

    UPC verliest minder klanten

    UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.
    Jarco Kriek
    6 november 2013
    comments 0
    UPC verliest minder klanten

    UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.

    Daarbij moeten nieuwe producten voor een verder herstel zorgen. Zo introduceerde UPC onlangs nieuwe Alles-in-1-pakketten tegen concurrerende tarieven. Het Alles-in-1 Power-abonnement biedt 120 Mb internet en 15 HD-zenders voor vijftig euro. UPC heeft daarnaast een Alles-in-1-pakket dat een internetsnelheid van 200 Mbps levert. Het bedrijf test op dit moment internetsnelheden van 500 Mbps. Mede door deze nieuwe Alles-in-1-pakketten steeg het aantal internetabonnementen met 11.000 naar 1.054.000. Het aantal tv-klanten daalde overigens – mede door grote en aanhoudende – concurrentie van glasvezel met 18.800. Ondanks het nog steeds aanwezige klantverlies steeg het aantal afgenomen abonnementen met 8.000 naar 3.683.000.

    Eerste tekenen herstel bij UPC

    Guido Nap, Financieel Directeur bij UPC: "We hebben het afgelopen kwartaal de eerste tekenen van herstel gezien. We schrijven de toename van internetabonnementen toe aan het door ons op 4 september nieuw gelanceerde productportfolio waarbij met 120 Mb de nieuwe standaard is gezet. Wij zien ook dat klanten meer diensten van ons afnemen en vaker kiezen voor het UPC Alles-in-1 pakket. Dat vertaalt zich in een afname van het klantenverlies. De lichte afname van de omzet is hoofdzakelijk het gevolg van de seizoensdaling van betaalde videodiensten en telefonie en een afname van het aantal klanten."

    UPCUPC NederlandanaloogdigitaaltvbasispakketStarterdigitaal instappakketRoyaalmediawetAlles-in-1concurrentie

    Reacties

  1. TV-TIP Lay The Favourite

    Lay The Favourite
    SBS9 om 20:30 uur
    Rebecca Hall is helemaal klaar voor een nieuwe start en gaat in Las Vegas aan de slag als serveerster. Ze krijgt al snel een baan aangeboden door beroepsgokker Bruce Willis. Gezien de toch niet misse acteurs en regisseur, had dit best leuk kunnen worden. Helaas wil het alleen nergens van de grond komen.

    Doe mee en win!

    • *

      3X VIP-PAKKET ROBIN HOOD

      Robin van Loxley, een door oorlog geharde kruisvaarder, keert met hulp van de Moorse commandant Little John na jaren terug naar Engeland. Thuis heerst er armoede onder de inwoners van Nottingham dankzij een meedogenloze sheriff. Totaal TV mag drie keer een VIP-pakket voor dit actie-avontuur weggeven, met daarin een pijl-en-boog-pen, een Robin Hoodie en natuurlijk twee kaartjes voor de film.

    TV-TIP Into the Storm

    Into the Storm
    Veronica om 21:00 uur
    Na een aantal misbaksels heeft Twister eindelijk een opvolger. Ook Into the Storm is een kostbare B-film met een voorspelbaar verhaaltje en figurerende acteurs. Wel érg goed gedaan, met waanzinnige special effects, een schepje sentiment en dat voorspelbare verhaal nemen we dan maar voor lief. Heerlijk.