UPC verliest minder klanten
UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.
Jarco Kriek
6 november 2013
UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en
klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van
duurzaam commercieel herstel.
Daarbij moeten nieuwe producten voor een verder herstel
zorgen. Zo introduceerde UPC onlangs nieuwe Alles-in-1-pakketten tegen
concurrerende tarieven. Het Alles-in-1 Power-abonnement biedt 120 Mb internet
en 15 HD-zenders voor vijftig euro. UPC heeft daarnaast een Alles-in-1-pakket
dat een internetsnelheid van 200 Mbps levert. Het bedrijf test op dit moment internetsnelheden
van 500 Mbps. Mede door deze nieuwe Alles-in-1-pakketten steeg het aantal
internetabonnementen met 11.000 naar 1.054.000. Het aantal tv-klanten daalde
overigens – mede door grote en aanhoudende – concurrentie van glasvezel met
18.800. Ondanks het nog steeds aanwezige klantverlies steeg het aantal
afgenomen abonnementen met 8.000 naar 3.683.000.
Eerste tekenen herstel bij UPC
Guido Nap, Financieel Directeur bij UPC: "We hebben het
afgelopen kwartaal de eerste tekenen van herstel gezien. We schrijven de
toename van internetabonnementen toe aan het door ons op 4 september nieuw
gelanceerde productportfolio waarbij met 120 Mb de nieuwe standaard is gezet.
Wij zien ook dat klanten meer diensten van ons afnemen en vaker kiezen voor het
UPC Alles-in-1 pakket. Dat vertaalt zich in een afname van het klantenverlies.
De lichte afname van de omzet is hoofdzakelijk het gevolg van de seizoensdaling
van betaalde videodiensten en telefonie en een afname van het aantal klanten."
UPCUPC NederlandanaloogdigitaaltvbasispakketStarterdigitaal instappakketRoyaalmediawetAlles-in-1concurrentie