1. Nieuws

    UPC verliest minder klanten

    UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.
    Jarco Kriek
    6 november 2013
    comments 0
    UPC verliest minder klanten

    UPC stelt dat het in het derde kwartaal minder omzet- en klantverlies heeft geleden. Het ziet volgens eigen zeggen de eerste tekenen van duurzaam commercieel herstel.

    Daarbij moeten nieuwe producten voor een verder herstel zorgen. Zo introduceerde UPC onlangs nieuwe Alles-in-1-pakketten tegen concurrerende tarieven. Het Alles-in-1 Power-abonnement biedt 120 Mb internet en 15 HD-zenders voor vijftig euro. UPC heeft daarnaast een Alles-in-1-pakket dat een internetsnelheid van 200 Mbps levert. Het bedrijf test op dit moment internetsnelheden van 500 Mbps. Mede door deze nieuwe Alles-in-1-pakketten steeg het aantal internetabonnementen met 11.000 naar 1.054.000. Het aantal tv-klanten daalde overigens – mede door grote en aanhoudende – concurrentie van glasvezel met 18.800. Ondanks het nog steeds aanwezige klantverlies steeg het aantal afgenomen abonnementen met 8.000 naar 3.683.000.

    Eerste tekenen herstel bij UPC

    Guido Nap, Financieel Directeur bij UPC: "We hebben het afgelopen kwartaal de eerste tekenen van herstel gezien. We schrijven de toename van internetabonnementen toe aan het door ons op 4 september nieuw gelanceerde productportfolio waarbij met 120 Mb de nieuwe standaard is gezet. Wij zien ook dat klanten meer diensten van ons afnemen en vaker kiezen voor het UPC Alles-in-1 pakket. Dat vertaalt zich in een afname van het klantenverlies. De lichte afname van de omzet is hoofdzakelijk het gevolg van de seizoensdaling van betaalde videodiensten en telefonie en een afname van het aantal klanten."

    UPCUPC NederlandanaloogdigitaaltvbasispakketStarterdigitaal instappakketRoyaalmediawetAlles-in-1concurrentie

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X2 TICKETS ZIGGO F1 LIVE

      De Grand Prix van Oostenrijk is 30 juni niet alleen levensecht te volgen op de tribunes bij het circuit, maar ook voor duizenden fans in de Ziggo Dome. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor dit live evenement in de Ziggo Dome weggeven.

    TV-TIP X-Men: Apocalypse

    X-Men: Apocalypse
    om 21:02 uur
    Apocalypse, de eerste mutant, is meteen de sterkste en de gemeenste. Hij verzamelt moderne versies van de vier bijbelse ruiters van de Apocalyps om de wereld aan zijn voeten te krijgen. Daarbij gebruikt hij veel krachten en nog meer special effects.De film-makers vergeten bijna de menselijke maat, die bij de X-Men minstens zo belangrijk is als het spektakel. Ze hebben geen nieuwe trucs geleerd en doen hetzelfde op een grotere schaal, maar hebben genoeg ervaring om daar iets onderhoudends van te maken.

    TV-TIP De Roelvinkjes passen op de winkel

    De Roelvinkjes passen op de winkel
    SBS6 om 20:30 uur
    De verzorgers van woon- en zorgcentrum Herfstzon zijn toe aan wat vakantie. De Roelvinkjes schieten te hulp en nemen de dagelijkse zorg voor vijftig ouderen op zich. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan en het gezin moet nu écht hard werken. Gelukkig is er nog wel ruimte voor een leuke verrassing.

    Interview

    • *

      Airen Mylene

      Hotel Rules

      In Hotel Rules verbouwen vijf kandidatenkoppels elkaars hotel of Bed and Breakfast rigoureus. Airen Mylene presenteert. Het winnende koppel ontvangt 25.000 euro.
      Reacties0 reactie(s)