1. Nieuws

    UPC zakt onder grens 1,6 miljoen klanten

    UPC Nederland heeft in het derde kwartaal 13.200 klanten verloren. Hierdoor zakte het kabelbedrijf onder de grens van 1,6 miljoen klanten.
    Jarco Kriek
    5 november 2014
    comments 17
    UPC zakt onder grens 1,6 miljoen klanten

    UPC Nederland heeft in het derde kwartaal 13.200 klanten verloren. Hierdoor zakte het kabelbedrijf voor het eerst in het bestaan onder de grens van 1,6 miljoen klanten. Dat blijkt uit de financiële resultaten van moederbedrijf Liberty Global.

    Ondanks dat het aantal huishoudens dat in het verzorgingsgebied op het kabelnetwerk met 3400 gestegen is, moest UPC toch een klantverlies incasseren. Dat heeft vooral met de dynamische Nederlandse Alles-in-1-markt te maken. Steeds meer aanbieders bieden klanten de mogelijkheid om contracten maandelijks te beëindigen. Hierdoor stappen steeds meer Nederlanders vaker naar een andere aanbieder over. Door het klantverlies daalde het aantal afgenomen abonnementen met 4200 naar 3.693.300.

    UPC verliest alleen tv-abonnementen

    Vooral de afname van tv-diensten staat bij UPC onder druk. Het aantal analoge kijkers daalde met 19.300 naar 464.300. Nu het aantal analoge kijkers blijft dalen, wordt de kans groter dan UPC het analoge zenderaanbod in 2015 gaat reduceren. Het aantal digitale tv-abonnees steeg met 5.900 naar 1.125.800. Uiteindelijk zorgde dit resultaat voor een verlies van 13.200 klanten en eindigde met 1.592.500 onder de grens van 1,6 miljoen klanten.

    Internet en telefonie blijft groeien

    Wel positieve cijfers zijn bij de internet- en telefoondiensten zichtbaar. Het aantal internetabonnementen steeg met 9.200 tot 1.107.400. Minder is de stijging bij telefoonabonnementen. UPC verkocht in het derde kwartaal tweehonderd nieuwe abonnementen waardoor het aantal telefoonklanten naar 995.800 steeg.

    UPCLiberty GlobalkwartaalcijferstvtelevisieinternettelefoontelefoniebellenAlles-in-1alles in 1klankverliesvaste markt

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET FAST AND FURIOUS HOBBS AND SHAW

      Dwayne Johnson en Jason Statham zijn terug als Luke Hobbs en Deckard Shaw. Deze spectaculaire eerste stand-alone film neemt de kijker mee van Los Angeles naar Londen en van het verlaten Chernobyl naar het prachtige Samoa. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weggeven met daarin een t-shirt en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP She's All That

    She's All That
    om 08:53 uur
    Zach wordt gedumpt door zijn vriendin en om aan zijn vrienden te bewijzen dat hij nog steeds de populairste jongen op school is, gaat hij de uitdaging aan om het suffe muurbloempje Laney te veranderen in een populaire babe. Maar dan begint Zach echte gevoelens voor haar te krijgen.

    TV-TIP In de beste families

    In de beste families
    NPO 2 om 21:15 uur
    Coen Verbraak keek vijftien seizoenen in de ziel van politici, strafpleiters en psychiaters. Nu maakt de interviewkoning van Nederland het persoonlijk en onderzoekt hij de banden tussen broers en zussen. Zoals de band van Barry Atsma en zijn broer Rimmert, die downsydroom heeft.

    Interview

    • *

      Janny van der Heijden

      Denkend aan Holland

      In Denkend aan Holland ontdekken André van Duin en Janny van der Heijden Nederland vanaf het water. Ze varen langs eeuwenoude stadjes, historische landgoederen en door natuurgebieden.
      Reacties0 reactie(s)