1. Nieuws

    Veel Nederlanders zien Max Verstappen op Ziggo Sport winnen

    Even was er kleine opschudding. Stichting Kijkonderzoek (SKO) publiceerde vanmorgen verkeerde kijkcijfers van het sportkanaal Ziggo Sport. De winnende Formule 1-race van Max Verstappen zou door slechts iets meer dan 50.000 Nederlanders bekeken zijn.
    Peter de Koning
    2 juli 2018
    comments 0
    Veel Nederlanders zien Max Verstappen op Ziggo Sport winnen
    Foto ANP

    Al snel volgde een bericht van SKO dat het kijkcijferoverzicht van Ziggo Sport niet correct was. Enkele uren later heeft SKO bekendgemaakt dat 754.000 Nederlanders van zes jaar en ouder naar de Formule 1 Grand Prix van Oostenrijk gekeken hebben. Opvallend is dat nadat bekend werd dat Max Verstappen als eerste en dus winnend over de eindstreep gereden was de nabeschouwing door meer Nederlanders werd bekeken, namelijk 779.000. Dit is te verklaren omdat gelijktijdig met de race op Nederland 1 de achtste finale wedstrijd van het WK Voetbal Spanje – Rusland live werd uitgezonden.

     

    Ziggo GO

    Het aantal kijkers dat zondag 1 juli op Ziggo Sport voor de Grand Prix van Oostenrijk afstemden, lijkt niet extreem hoog. Maar het aantal kijkers ligt feitelijk iets hoger. SKO meet namelijk alleen de kijkcijfers van Ziggo Sport. Dit is het digitale basiskanaal dat alleen bij kabelbedrijf Ziggo beschikbaar is. De abonnees van andere aanbieders zoals KPN, Canal Digitaal en T-Mobile Thuis die via betaalzender Ziggo Sport Totaal keken, zijn niet bij de kijkcijfers meegerekend. Verder had Ziggo Sport concurrentie van het WK Voetbal en waren veel Nederlanders vanwege het mooie weer buitenhuis actief. Hierdoor werd de Formule 1 ook veel via online videodiensten als Ziggo GO, KPN Interactieve TV-app en Ziggo Sport Totaal GO gekeken. Mede hierdoor is de verwachting dat uiteindelijk tussen de 1 en 1,5 miljoen mensen Max Verstappen live in Oostenrijk hebben zien winnen.

    ZiggoZiggo SportZiggo Sport TotaalFormule 1kijkcijfersStichting KijkonderzoekMax VerstappenSKOonlineZiggo GO

    Reacties

  1. TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Chronicles of Riddick

    The Chronicles of Riddick
    Veronica om 20:30 uur
    Toen Vin Diesel nog een onbekende spierklomp was, maakte hij de sf-film Pitch Black, waarin met minimale middelen het onderste uit de kan gehaald werd. Voor dit vervolg versierde hij een megabudget. Je moet flink wat geduld hebben met het scenario, maar dan valt er toch nog heel wat plezier te beleven.