1. Nieuws

    Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3

    De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.
    Jan-Hein Visser
    11 december 2014
    comments 17
    Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3
    De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.

    Bij de NPO zijn in het nieuwe tv-seizoen meer dan honderd nieuwe tv-programma’s te zien. NPO 1 programmeert iedere maand twee nieuwe programma’s. Er is meer kunst en cultuur op NPO 2, en NPO 3 richt zich nog meer op een jongere doelgroep. "We zullen nog meer mensen weten te boeien", aldus Frans Klein, directeur Televisie.

    NPO 3 pure jongerenzender

    Met de nieuwe en betere profilering wil de NPO alle doelgroepen nog beter gaan bereiken. Vooral NPO 3 kende de laatste jaren een te onduidelijk profiel. Daarom wordt dit de jongerenzender bij uitstek, waarbij veel synergie wordt gezocht met radiozender NPO 3FM. Daarnaast wil de NPO ook online de strategie flink gaan aanpassen.

    Duidelijke zenderprofielen NPO

    • NPO 1 is de plek waar nieuws, actualiteiten en nationale evenementen centraal staat. Er komen nieuwe titels met bekende gezichten als Jeroen Pauw en Eva Jinek. En zeventig camera’s vertellen het verhaal van onze gezondheidszorg in Zij houden Nederland in leven.


    • NPO 2 is de journalistieke zender die verdieping achter het nieuws brengt. Een programma als Dood voor beginners dwingt tot nadenken. Naast onderzoeksjournalistiek en documentaires, krijgen kunst en cultuur meer ruimte op NPO 2.


    • NPO 3 (in de avonduren na Zapp) wordt meer de zender voor mensen tussen 20 en 34 jaar. Er komen ook snellere aanpassingen om synchroon te zijn met het ritme van de doelgroep, naast meer samenwerking met 3FM.

    NPOonlinejongerenNPO 3NPO 2NPO 1seizoen 2015

    Reacties

  1. TV-TIP Keuringsdienst van Waarde

    Keuringsdienst van Waarde
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het ene stuk vlees is het andere niet. Verpakkingen reppen tegenwoordig over het voer dat de koe at. Zo zijn er biefstukken uit Ierland met een unieke smaak door een dieet van gras. Maar in hetzelfde schap liggen Amerikaanse steaks die subliem smaken door een menu van granen. Maakt het wat uit wat de koe heeft gegeten? De Keuringsdienst van waarde zoekt het uit.

    Doe mee en win!

    • *

      5X2 KAARTEN WHAT MEN WANT

      Ali David is een sportagente die moet concurreren met haar mannelijke collega’s. Door een samenloop van omstandigheden kan ze ineens de gedachten van mannen horen. Met deze nieuwe gave is ze haar collega’s te slim af maar zet ze wel haar relaties, waaronder die met haar vriend, op het spel. Totaal TV mag vijf keer twee kaartjes voor deze komedie weggeven.

    TV-TIP The Great Wall

    The Great Wall
    SBS9 om 20:30 uur
    De Europese huursoldaat William is samen met zijn kompaan op zoek naar een krachtig wapen als ze gevangengenomen worden door het Chinese leger.

    Interview

    • *

      Miljuschka Witzenhausen

      Miljuschka in Japan

      In een poging de geheimen van de Japanse keuken te ontrafelen, waagde Miljuschka Witzenhausen zich aan extreem giftige en nog bewegende visgerechten.
      Reacties0 reactie(s)