1. Nieuws

    Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3

    De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.
    Jan-Hein Visser
    11 december 2014
    comments 17
    Veel vernieuwingen in 2015 op NPO 1, 2 en 3
    De publieke omroep zet in 2015 verder in op maatschappelijk relevante programma's voor alle groepen in de samenleving. NPO 3 ondergaat daarbij de grootste veranderingen.

    Bij de NPO zijn in het nieuwe tv-seizoen meer dan honderd nieuwe tv-programma’s te zien. NPO 1 programmeert iedere maand twee nieuwe programma’s. Er is meer kunst en cultuur op NPO 2, en NPO 3 richt zich nog meer op een jongere doelgroep. "We zullen nog meer mensen weten te boeien", aldus Frans Klein, directeur Televisie.

    NPO 3 pure jongerenzender

    Met de nieuwe en betere profilering wil de NPO alle doelgroepen nog beter gaan bereiken. Vooral NPO 3 kende de laatste jaren een te onduidelijk profiel. Daarom wordt dit de jongerenzender bij uitstek, waarbij veel synergie wordt gezocht met radiozender NPO 3FM. Daarnaast wil de NPO ook online de strategie flink gaan aanpassen.

    Duidelijke zenderprofielen NPO

    • NPO 1 is de plek waar nieuws, actualiteiten en nationale evenementen centraal staat. Er komen nieuwe titels met bekende gezichten als Jeroen Pauw en Eva Jinek. En zeventig camera’s vertellen het verhaal van onze gezondheidszorg in Zij houden Nederland in leven.


    • NPO 2 is de journalistieke zender die verdieping achter het nieuws brengt. Een programma als Dood voor beginners dwingt tot nadenken. Naast onderzoeksjournalistiek en documentaires, krijgen kunst en cultuur meer ruimte op NPO 2.


    • NPO 3 (in de avonduren na Zapp) wordt meer de zender voor mensen tussen 20 en 34 jaar. Er komen ook snellere aanpassingen om synchroon te zijn met het ritme van de doelgroep, naast meer samenwerking met 3FM.

    NPOonlinejongerenNPO 3NPO 2NPO 1seizoen 2015

    Reacties

  1. TV-TIP Hunted

    Hunted
    NPO 3 om 20:25 uur
    Het derde seizoen alweer van Hunted. Veertien mensen proberen van de radar te verdwijnen en dat 500 uur vol te houden. Iets wat elk jaar lastiger lijkt te worden. In het eerste seizoen lukte het marinier (logisch) Evert, vorig seizoen slaagde student (logisch) Omar.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET BOHEMIAN RHAPSODY

      Bohemian Rhapsody is een ode aan Queen, de muziek en hun uitzonderlijke zanger Freddie Mercury. De film volgt de snelle opkomst van de band aan de hand van hun iconische liedjes en revolutionaire geluid. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor dit muziekdrama weggeven, met daarin een t-shirt, een plectrum en een zonnebril en natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Olympus Has Fallen

    Olympus Has Fallen
    RTL 7 om 20:30 uur
    Na een minder geslaagd uitstapje naar de romantische comedies, is Gerard Butler eindelijk terug op vertrouwd actie-terrein. Dat is net op tijd, want een stel overijverige Noord-Koreaanse griezels legt het Witte Huis in puin en gijzelt de Amerikaanse president. Dit levert voor ons fijn hersenloos popcornvermaak op.