1. Nieuws

    Verplichte reclame bij zappen tv-zenders

    Er wordt gewerkt een systeem waarbij de kijker bij het aanzetten van de televisie en bij het zappen naar een nieuwe tv-zender automatisch reclameboodschappen te zien krijgt.
    Jarco Kriek
    9 september 2014
    comments 37
    Verplichte reclame bij zappen tv-zenders
    Er wordt gewerkt een systeem waarbij de kijker automatisch bij het aanzetten van de televisie en bij het zappen naar een nieuwe tv-zender reclameboodschappen te zien krijgt. Dat meldt Emerce.

    De nieuwe techniek is afkomstig van het bedrijf Smartclip en moet in 2015 in Europa beschikbaar komen. De eerste proeven vinden op dit moment bij enkele Duitse tv-zenders plaats. Tijdens de komende IBC-beurs in de RAI in Amsterdam kunnen bezoekers de nieuwe techniek al zien. De door Smartclip gebruikte techniek werkt op basis van verschillende standaarden, waaronder DVB, Dash en HbbTV en is hierdoor zowel bij lineair en on demand kijken te gebruiken. Gelukkig voor de Nederlandse kijker lijkt Smartclip zich in eerste instantie te richten op grote Europese tv-landen als Duitsland. Er lopen nog geen gesprekken met Nederlandse kabel- en telecombedrijven om de techniek van verplichte reclame te implementeren. Wel wil Smartclip in de tweede helft van 2015 in Nederland met een proef bij kleinere lokale tv-zenders beginnen.

    ReclamecommercialstelevisietvzappenkabelglasvezelsatellietDSLADSLVDSLZiggoKPNUPCCanalDigitaalTele2CaiwayDeltaRTLRTL NederlandSBSSBS NederlandSBS Broadcasting

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.