1. Nieuws

    Viacom blijft Nederlandse aanbieders geoptimaliseerd aanbod muziekzenders leveren

    Canal Digitaal stopt op 1 oktober met de doorgifte van drie muziekkanalen van mediabedrijf Viacom die onder de merknaam MTV uitzenden. Dit betekent zeker niet het einde van MTV in Nederland.
    Jarco Kriek
    4 september 2017
    comments 5
    Viacom blijft Nederlandse aanbieders geoptimaliseerd aanbod muziekzenders leveren
    Foto ANP

    MTV Hits, MTV Dance en MTV Rocks verdwijnen op 1 oktober uit het zenderaanbod van de M7 Group-aanbieders Canal Digitaal en TV Vlaanderen. Dit komt omdat eigenaar Viacom International Media Networks stopt met het leveren aan aanbieders en de satellietverspreiding van deze zenders via de Astra1-satelliet op 19,2 graden oost. Maar het besluit betekent volgens Noesjka van der Helm van Viacom zeker niet dat Viacom stopt met het leveren van muziekkanalen aan Nederlandse aanbieders. "MTV Hits, MTV Dance en MTV Rocks zijn internationale feeds die nog bij enkele aanbieders worden doorgegeven. Dit zijn feeds zonder lokale optimalisatie die te weinig aanvulling bieden op de muziek die we met MTV-zenders al brengen in de Benelux. We hebben er daarom voor gekozen deze zenders niet langer door te geven", aldus Van der Helm tegen Totaal TV.

     

    Lokale optimalisatie

    Viacom Benelux kijkt continu naar een optimaal portfolio voor de Nederlandse markt met de focus op sterk portfolio van sterke zenders. "Dit doen we met het brengen van lokaal geprogrammeerde kanalen in combinatie van nationale en internationale tv-shows, muziek en evenementen. De muziekzenders van MTV zijn hier een voorbeeld van, naast de internationale feeds hebben wij ruimte gemaakt voor het neerzetten van lokaal geprogrammeerde muziekzender." Noesjka van der Helm doelt hierbij onder meer op zeven 24-uurs muziekzenders die voor aanbieders in de Benelux beschikbaar zijn. Dit zijn onder meer MTV Brand New, VH1 Classic en MTV Music 24. Deze zenders zijn bij diverse aanbieders in Nederland waaronder Ziggo en KPN, in het zenderaanbod beschikbaar.

    Viacom NetworksViacomBeneluxNederlandBelgiëMTVZiggoKPNzenderaanbodCanal DigitaalCanalDigitaalM7 GroupTV VlaanderenmuziektvtelevisieVH1VH 1

    Reacties

  1. TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP The Chronicles of Riddick

    The Chronicles of Riddick
    Veronica om 20:30 uur
    Toen Vin Diesel nog een onbekende spierklomp was, maakte hij de sf-film Pitch Black, waarin met minimale middelen het onderste uit de kan gehaald werd. Voor dit vervolg versierde hij een megabudget. Je moet flink wat geduld hebben met het scenario, maar dan valt er toch nog heel wat plezier te beleven.