Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Viaplay begint met reclame tijdens Formule 1-races

    De hoofdprijs betalen om naar Formule 1 te kunnen kijken en dan nog geconfronteerd worden met reclame tijdens de races. Viaplay lijkt er het probleem niet van te zien.
    Jarco Kriek
    4 oktober 2022
    comments 8
    Viaplay begint met reclame tijdens Formule 1-races

    Veel Viaplay-abonnees fronsten de wenkbrauwen toen zij dit weekend tijdens de Formule 1-races in Singapore plots een reclamebanner van Carglass in beeld zagen verschijnen. Flink moeten betalen om live naar Formule 1 te kunnen kijken en dan ook nog eens ongevraagd getrakteerd worden op reclame?

     

    F1 TV Pro

    Nederlanders die alleen voor Formule 1 een Viaplay-abonnement hebben gekocht, betalen inderdaad de hoofdprijs voor het abonnement. In het voordeligste geval hebben ze 99 euro voor een jaarabonnement betaald. In het ongunstigste geval betalen ze €13,99 per maand. Dit terwijl een jaarabonnement op streamingdienst F1 TV Pro van Formule 1-eigenaar FOM met dezelfde beelden en sinds enige maanden hetzelfde commentaar slechts €64,99 kost, en bij aankoop voor het begin van het huidige seizoen minder dan 50 euro. Bij Viaplay geldt natuurlijk wel dat er naar meer dan alleen Formule 1 kan worden gekeken, met meerdere live sporten en een entertainmentaanbod.

     

    tekst gaat verder onder foto

     

    'Reclame is normaal'

    Wie denkt dat het een fout was dat Viaplay een reclamebanner in beeld toonde, heeft het mis. Het is namelijk niet de eerste keer dat dit tijdens de Formule 1-race van Singapore gebeurde. Ook tijdens eerdere vrije trainingen en kwalificaties was er die voor velen verschrikkelijke reclame in beeld. Viaplay gaf de volgende reactie op vragen van abonnees over de beeldreclame: “Zoals je misschien weet, het is vrij gebruikelijk dat er tijdens live sportevenementen sprake is van enige commercie. Als je het zou vergelijken met andere aanbieders van live sport, dan zou je kunnen merken dat wij als Viaplay het erg beperkt houden. Wij maken voornamelijk promotie voor onze eigen content met af en toe een uitstapje naar andere commerciële partijen.” Viaplay vergeet in deze reactie wel te vermelden dat op betaalzenders als ESPN en Ziggo Sport Totaal niet tijdens een sportevenement, maar alleen voor of na de wedstrijd en tijdens pauzes commercials worden getoond. Kortom, kijk niet vreemd op als tijdens bijvoorbeeld darts, Premier League voetbal of Bundesliga voetbal bij Viaplay plots boven in beeld een reclamebanner verschijnt.

    ViaplayViaplay GroupOTTonlinestreamingdienstabonnementreclame

    Reacties

  1. TV-TIP André Rieu: Welcome to My World

    André Rieu: Welcome to My World
    NPO 1 om 19:06 uur
    André Rieu walst met zijn Johann Strauss Orkest al jaren de wereld over. Die reis komt in maart 2020 piepend tot stilstand, op het moment dat de VS in coronalockdown gaat en daarmee na slechts één concert een streep wordt gezet door zijn Amerikaanse tour. Als ook Nederland op slot gaat, wanhoopt de vioolvirtuoos niet. Hij besluit zijn instrument in te ruilen voor een bakblik, waarmee een nieuwe hobby is geboren: bakken.

    TV-TIP WK Voetbal: Portugal - Zwitserland

    WK Voetbal: Portugal - Zwitserland
    NPO 1 om 19:50 uur
    In zijn - hoogstwaarschijnlijk - laatste WK is Ronaldo maar gefocust op één ding: de wereldbeker. Het Zwitserland van Xhaka, Shaqiri en Embolo is het volgende obstakel op de weg naar overwinning. Lukt het de Portugezen de Zwitsers naar huis te sturen? In de laatste poulewedstrijd verloren de Portugezen van Zuid-Korea. En tijdens het EK stuntte de Zwitsers nog tegen de Fransen door - na een 3-3 gelijkspel - de penalty shoot-out te winnen.

    Interview

    • *

      Raymond Thiry

      The Net

      In deze internationale dramaserie speelt Raymond Thiry (63) de louche directeur van een wereldwijde voetbalorganisatie.
      Reacties0 reactie(s)