Viaplay hint na Formule 1 op reclame bij voetbal en darts
De reclamebanners van onder meer CarGlass en de Staatsloterij in beeld bij de live uitzendingen van de Formule 1 zijn een doorn in het oog van menig Viaplay-abonnee. Vooral omdat de streamingdienst vóór de marktintroductie in Nederland beloofde om geen reclame uit te zenden tijdens live sport. Wel liet de streamingdienst de mogelijkheid open om gedurende studioprogramma’s rond live sport reclame uit te zenden.
Meer reclame?
Het lijkt er nu op dat ook bij andere live sportuitzendingen reclame in beeld getoond gaat worden. Aanleiding om dit te denken zijn uitlatingen van Viaplay op het eigen sociale mediakanaal Twitter. “Het is gebruikelijk dat er tijdens live sportevenementen sprake is van enige commercie. Wij als Viaplay zijnde houden het erg beperkt”, zo luidt het antwoord van Viaplay op vragen van abonnees over het tonen van reclamebanners tijdens Formule 1 uitzendingen. Het antwoord maakt de weg vrij naar mogelijke reclamebanners bij andere live sportuitzendingen, zoals voetbal, darts en hockey.
Hi Mark, excuses voor de late reactie. Het is gebruikelijk dat er tijdens live sportevenementen sprake is van enige commercie, Wij als Viaplay zijnde houden het erg beperkt en maken voornamelijk promotie voor onze eigen content. Uw feedback/irritatie is doorgezet.
— Viaplay Sport Nederland (@viaplaysportnl) November 7, 2022