Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Viaplay komt met charmeoffensief klagende abonnees

    Plots toont Viaplay een heel ander gezicht aan klagende abonnees die problemen ondervinden met het live kijken naar Formule 1-uitzendingen.
    Jarco Kriek
    2 juni 2022
    comments 2
    Viaplay komt met charmeoffensief klagende abonnees
    Foto Getty Images

    Waar de Viaplay-top afgelopen maanden steevast de schuld van problemen bij het kijken naar live Formule 1 bij de abonnees legde, lijkt het bedrijf nu ook naar de mogelijke eigen rol te willen kijken. In een reactie aan De Telegraaf laat Andrea Sahlgren – bij Viaplay de topvrouw op de afdeling video on demand-abonnementen – dat volgende week een speciaal telefoonnummer bekend wordt gemaakt dat Viaplay-abonnees die problemen ondervinden direct kunnen bellen op het moment dat er zich een beeldstoring voordoet. Viaplay zegt op deze manier een luisterend oor te willen bieden aan de klagende Viaplay-abonnee.

     

    Contact

    De uitlatingen van Sahlgren staan haaks op eerdere geluiden vanuit de top van de Zweedse eigenaar Viaplay Group. Toen werd de schuld van de slechte beeldkwaliteit, beeldhaperingen en het zelfs helemaal uitvallen van een stream nog gelegd bij de abonnee zelf of bij de internetaanbieder van de abonnee. Viaplay belooft de klachten die vanaf volgende week op het speciale telefoonnummer binnenkomen te onderzoeken. De streamingdienst zegt het directe contact belangrijk te vinden: “Wij willen luisteren naar onze klanten en een manier vinden om onze diensten te verbeteren. Daarvoor is het belangrijk om individueel contact te hebben.”

     

    Ander geluid

    Of de ommezwaai bij Viaplay komt na contact met de Zweedse toezichthouder is onduidelijk. De Nederlandse toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) liet eerder deze week – onder meer aan Totaal TV – weten dat het de Zweedse toezichthouder had gevraagd om met Viaplay Group contact op te nemen over de slechte dienstverlening. Daarbij ging het niet alleen om de klachten over beeldstoring maar ook om de belabberde bereikbaarheid van de klantenservice. ACM kan zelf niet tegen Viaplay optreden omdat het om een Zweedse streamingdienst gaat. Ook Consumentenbond stelde Viaplay maandag een ultimatum en wil binnen een week van de eigenaar weten op welke manier klagende klanten worden gecompenseerd en de huidige problemen worden opgelost.

     

    Lineair kanaal

    Om de druk op het live streaming-platform te ontlasten, heeft Viaplay met de Nederlandse internetaanbieders VodafoneZiggo, KPN en Delta Fiber aanvullende afspraken gemaakt over de doorgifte van Viaplay Xtra. Hierdoor is dit lineaire Formule 1-kanaal gedurende het hele raceseizoen bij Ziggo, KPN, Delta en Caiway beschikbaar. Voorwaarde voor toegang tot dit kanaal is dat het Viaplay-abonnement via de betreffende provider is afgesloten.

     

    • Hier vindt u eerdere Totaal TV-artikelen over de beeldproblemen bij Viaplay
    ViaplayViaplay GroupViaplay XtraFormule 1storing

    Reacties

  1. TV-TIP Live and Let Die

    Live and Let Die
    RTL 7 om 20:25 uur
    James Bond (Roger Moore, die de rol hier voor het eerst speelt) doet onderzoek naar de moord op drie collega's. Hij ontdekt dat de slachtoffers alle drie contact hadden met Kananga (Yaphet Kotto), de dictator van het Caraïbische eiland San Monique. Op San Monique krijgt 007 te maken met drugs, geweld en de duistere krachten van voodoo.

    TV-TIP Wheeler Dealers

    Wheeler Dealers
    discovery om 20:30 uur
    In mei 2002 werd de liefhebber van brullende motoren en brandend rubber getrakteerd op de gepeperde versie van de vrij brave Audi A6 Avant, de RS6 Avant. Met in het vooronder een 4,2 liter twinturbo V8, goed voor 450 pk, sprintte de opgepompte stationwagen in een duizelingwekkende 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u. Mike vindt een ultra­marijnblauw exemplaar van de eerste generatie, die Elvis nog verder oppompt om het op het circuit op te nemen tegen dé sportwagen der sportwagens: de Porsche 911.

    Interview

    • *

      Leo Blokhuis

      Top 2000 Quiz

      Het was het jaar waarin Coldplay definitief doorbrak, het internet ontplofte, maar ook de onzekerheid of er nog wel leven zou zijn na 2000. Het jaar 1999 herinnert fans van NPO Radio 2 echter nog aan iets heel ánders, namelijk aan de start van de Top 2000.
      Reacties0 reactie(s)