Viaplay wordt wakker en reageert op klachten
De plotselinge ommezwaai van Viaplay komt na publicaties bij diverse Nederlandse media - waaronder Totaal TV - over het oorverdovende zwijgen van de streamingdienst na klachten, aanhoudende technische storingen en toenemende kritiek over het commentaar bij de Formule 1-uitzendingen. In het kader van een groot vervolgartikel dat later deze week wordt gepubliceerd stelde Totaal TV een reeks vragen aan de leiding van Viaplay om hen de kans te bieden weerwoord te geven. Een aantal van deze vragen – die overigens nog niet inhoudelijk door Viaplay zijn beantwoord – ging over de slechte recensies van Nederlandse abonnees bij beoordelingssite TrustPilot.
Viaplay actief
Het is opvallend dat Viaplay vanmiddag rond 16.00 uur begonnen is met het reageren op klachten die op TrustPilot zijn geplaatst. Daarbij wordt onder meer de mogelijkheid aangestipt om via chat of e-mail klachten direct bij Viaplay te melden. Ook opvallend is dat de reacties in de Engelse taal worden geplaatst en afkomstig zijn van de Scandinavische klantenservice. Het is op dit moment nog niet bekend of Viaplay ook gaat reageren op de inmiddels meer dan 400 klachten die op het klachtenplatform Klachtenkompas van Consumentenbond zijn geplaatst.
tekst gaat verder onder foto
Kritiek
Uit de eerste reacties op de kritiek blijkt dat Viaplay zegt zelf wel tevreden te zijn over de tot nu toe uitgezonden Formule 1-verslagen en het commentaar bij de vrije trainingen, kwalificaties en races.