Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Viaplay opent klachtenportaal voor Nederlandse abonnees

    Viaplay vraagt Nederlandse abonnees met klachten over de streamingdienst zich direct bij het Zweedse bedrijf te melden.
    Jarco Kriek
    31 mei 2022
    comments 2
    Viaplay opent klachtenportaal voor Nederlandse abonnees

    Viaplay wordt onder meer door Consumentenbond en toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) op de vingers getikt vanwege de slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Woordvoerster Roberta Alenius van Viaplay Group laat aan Totaal TV weten dat Nederlandse klanten direct bij het bedrijf klachten over de streamingdienst kunnen melden via internet. Dit kan via de helppagina: https://help.viaplay.com/nl/

     

    Veel klachten

    Viaplay is op dit moment drie maanden op de Nederlandse markt actief. In deze drie maanden is Viaplay de snelst groeiende streamingdienst in ons land. Het Zweedse bedrijf noemt zelf geen abonneecijfers, maar analisten schatten dat tussen de 600.000 en 700.000 Nederlanders in deze korte tijd een abonnement hebben afgesloten. Met een entertainmentaanbod van films, series en documentaires is Viaplay in principe meer dan een sportstreamingdienst, maar het overgrote deel van de huidige abonnees nam het abonnement om live naar de Formule 1 te kunnen kijken. En juist bij het live verslag van de Formule 1 gaat het bij een deel van de abonnees keer op keer mis. Ze klagen over een beeldkwaliteit die onderdoet voor het door Viaplay gegarandeerde Full HD 1080p. Ook wordt er melding gemaakt van beeldhaperingen en in enkele gevallen zelfs het volledig uitvallen van de stream. Daarnaast wordt er veel geklaagd over de kwaliteit en kundigheid van het commentaar bij de Formule 1 - iets dat overigens een kwestie van persoonlijke voorkeur is en niet door Consumentenbond en ACM wordt meegenomen.

     

    Lange termijn

    Roberta Alenius laat weten dat Viaplay erg blij is om in Nederland met de streamingdienst actief te zijn. “Wij hebben een langetermijnperspectief, zijn toegewijd aan de Nederlandse markt en werken continu aan het verbeteren van ons platform. Helaas weten we dat er klanten zijn die niet helemaal tevreden zijn en dat spijt ons zeer.” Alenius benadrukt dat alle feedback serieus wordt genomen. “Elke ontevreden klant is er één te veel, en we vragen elke Viaplay-klant die problemen heeft ondervonden om rechtstreeks contact met ons op te nemen via de helppagina zodat we dit verder kunnen onderzoeken.”

     

    Transparant

    “We werken er hard aan om iedereen een geweldige kijkervaring te bieden en zullen dat blijven doen. Als het gaat om de prestaties van ons platform zijn we volledig transparant en gebruiken we duidelijke in-app-meldingen om real-time updates over onze service te geven”, sluit Alenius haar reactie aan Totaal TV af.

     

    ViaplayViaplay GroupstoringbeeldkwaliteitabonnementConsumentenbondAutoriteit Consument & MarktACM

    Reacties