Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    Viaplay opent klachtenportaal voor Nederlandse abonnees

    Viaplay vraagt Nederlandse abonnees met klachten over de streamingdienst zich direct bij het Zweedse bedrijf te melden.
    Jarco Kriek
    31 mei 2022
    comments 2
    Viaplay opent klachtenportaal voor Nederlandse abonnees

    Viaplay wordt onder meer door Consumentenbond en toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) op de vingers getikt vanwege de slechte bereikbaarheid van de klantenservice. Woordvoerster Roberta Alenius van Viaplay Group laat aan Totaal TV weten dat Nederlandse klanten direct bij het bedrijf klachten over de streamingdienst kunnen melden via internet. Dit kan via de helppagina: https://help.viaplay.com/nl/

     

    Veel klachten

    Viaplay is op dit moment drie maanden op de Nederlandse markt actief. In deze drie maanden is Viaplay de snelst groeiende streamingdienst in ons land. Het Zweedse bedrijf noemt zelf geen abonneecijfers, maar analisten schatten dat tussen de 600.000 en 700.000 Nederlanders in deze korte tijd een abonnement hebben afgesloten. Met een entertainmentaanbod van films, series en documentaires is Viaplay in principe meer dan een sportstreamingdienst, maar het overgrote deel van de huidige abonnees nam het abonnement om live naar de Formule 1 te kunnen kijken. En juist bij het live verslag van de Formule 1 gaat het bij een deel van de abonnees keer op keer mis. Ze klagen over een beeldkwaliteit die onderdoet voor het door Viaplay gegarandeerde Full HD 1080p. Ook wordt er melding gemaakt van beeldhaperingen en in enkele gevallen zelfs het volledig uitvallen van de stream. Daarnaast wordt er veel geklaagd over de kwaliteit en kundigheid van het commentaar bij de Formule 1 - iets dat overigens een kwestie van persoonlijke voorkeur is en niet door Consumentenbond en ACM wordt meegenomen.

     

    Lange termijn

    Roberta Alenius laat weten dat Viaplay erg blij is om in Nederland met de streamingdienst actief te zijn. “Wij hebben een langetermijnperspectief, zijn toegewijd aan de Nederlandse markt en werken continu aan het verbeteren van ons platform. Helaas weten we dat er klanten zijn die niet helemaal tevreden zijn en dat spijt ons zeer.” Alenius benadrukt dat alle feedback serieus wordt genomen. “Elke ontevreden klant is er één te veel, en we vragen elke Viaplay-klant die problemen heeft ondervonden om rechtstreeks contact met ons op te nemen via de helppagina zodat we dit verder kunnen onderzoeken.”

     

    Transparant

    “We werken er hard aan om iedereen een geweldige kijkervaring te bieden en zullen dat blijven doen. Als het gaat om de prestaties van ons platform zijn we volledig transparant en gebruiken we duidelijke in-app-meldingen om real-time updates over onze service te geven”, sluit Alenius haar reactie aan Totaal TV af.

     

    ViaplayViaplay GroupstoringbeeldkwaliteitabonnementConsumentenbondAutoriteit Consument & MarktACM

    Reacties

  1. TV-TIP Restaurants at the End of the World

    Restaurants at the End of the World
    National Geographic om 17:00 uur
    Op afgelegen eilandjes, in het ijs of boven op een klif; overal ter wereld vind je exclusieve restaurants in afgelegen oorden waar je niet even met bus 32 naartoe rijdt. In Restaurants at the End of the World reist chef-kok Kristen Kish de wereld rond op zoek naar dit soort culinaire hotspots. In deze eerste aflevering klautert ze naar de hooglanden van het Panamese Boquete. Hier, op 1700 meter boven zeeniveau, is een oude koffieplantage omgebouwd tot toprestaurant.

    TV-TIP Field Trip with Curtis Stone

    Field Trip with Curtis Stone
    24 Kitchen om 19:30 uur
    Voor de vaste kijker van MasterChef Australië is het een bekend gezicht: Curtis Stone. In Field Trip with Curtis Stone neemt de hippe chef het team van zijn Amerikaanse restaurant Maude mee op sleeptouw om op de grootste culinaire plekken ter wereld inspiratie op te doen voor het nieuwe menu en de wijnkaart van zijn sterrentent in Beverly Hills.

    Interview

    • *

      Paul de Leeuw

      Niet Klein Te Krijgen

      Voor Niet Klein Te Krijgen volgde Paul de Leeuw vijf ongeneeslijk zieke kinderen. En dat was – en is – voor iedereen even slikken.
      Reacties0 reactie(s)