1. Nieuws

    Vijf miljoen kijkers op Nederland 1 en vier miljoen in Duitsland

    De inhuldiging van koning Willem-Alexander heeft op Nederland 1 bijna vijf miljoen kijkers getrokken. Dit kijkcijfer is door Stichting Kijk Onderzoek gepubliceerd.
    Jan-Hein Visser
    1 mei 2013
    comments 0
    Vijf miljoen kijkers op Nederland 1 en vier miljoen in Duitsland
    De inhuldiging van koning Willem-Alexander heeft op Nederland 1 bijna vijf miljoen kijkers getrokken. Dit kijkcijfer is door Stichting Kijk Onderzoek gepubliceerd.

    De NOS bracht een achttien uur durende marathonuitzending op Nederland 1 waarvan delen ook door veel andere zenders werden overgenomen. Alles bij elkaar opgeteld, is er vrijwel zeker een record gevestigd, want meer dan vijf miljoen kijkers wordt niet vaak meer gehaald.

    Veel kijkers buitenland

    Behalve de reguliere uitzending op Nederland 1 (waarvan de kijkcijfers bij kijkers in het buitenland en het Caribisch gebied niet zijn meegenomen), werd de kroning ook op BVN wereldwijd uitgezonden. Ook zenders als VRT1, VTM, ARD, RTL-Television namen het over. Daarnaast was de kroning te zien op nieuwszenders als BBC News, maar bijvoorbeeld ook op de Deense zender DR2 en de Noorse zender NRK1. Alles bij elkaar heeft het spektakel in Amsterdam dan ook nog veel meer kijkers dan de geregistreerde vijf miljoen weten te bereiken.

    Vier miljoen Duitse kijkers

    In Duitsland hebben ongeveer vier miljoen kijkers de kroning gevolgd en dat leverde zowel ARD Das Erste als RTL Television ongekend hoge kijkcijfers op voor de dagtelevisie. ARD trok met drie miljoen de meeste kijkers. Zij volgden in de middag de speciale uitzending Ein Prinz wird König. Daarnaast keken ruim een miljoen Duitsers naar de speciale uitzending op RTL Television, die door Sylvie van der Vaart werd gepresenteerd.
    ARDDas ErsteRTL TelevisionDuitslandInhuldigingTroonAbdicatieBeatrixMaximaNederland 1KijkcijfersBVNARDVRTVTM

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • *

      5X VIP-PAKKET THE HUSTLE

      The Hustle draait om twee vrouwelijke oplichters die elkaar per toeval ontmoeten. De elegante Josephine leert de nog amateuristische Penny de kneepjes van het oplichtersvak. Totaal TV mag van deze hilarische komedie vijf keer een VIP-pakket weggeven, met daarin een telefoonring, een powerbank in de vorm van lippenstift én natuurlijk twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP Broodje gezond

    Broodje gezond
    NPO 3 om 20:25 uur
    Verse groenten uit de tuin of groenten uit het blik? Wat is er beter en, misschien nog wel belangrijker, wat is er gezonder? Marlijn onderzoekt hoe je boontjes in een potje belanden en Ersin brengt een bezoek aan de spruitjesboer.

    TV-TIP Brave

    Brave
    om 00:48 uur
    Als Brave een klein halfuur op gang is, dringt zich iets opmerkelijks op: dit is een Disney-classic. In positieve zin hoor, maar toch wringt er iets: Brave is van Pixar. Dat is weliswaar een dochter van Disney, maar heeft altijd de vrije teugel gekregen. Is dit voorbij? Waar is de eigengereidheid van Pixar gebleven? Die beperkt zich hier tot hoofdpersoon Merida, een Schotse prinses, die liever ravot, paardrijdt en pijlen afschiet dan in een voorgekookt huwelijk te stappen. Ongewild verandert ze haar moeder in een beer, waarna de film voorspelbaar wordt.

    Interview

    • *

      Beau van Erven Dorens

      Beau en de veteranen

      Beau van Erven Dorens duikt weer de samenleving in. Dit keer trekt hij zich het lot aan van zeven getraumatiseerde oorlogsveteranen.
      Reacties0 reactie(s)