1. Nieuws

    Vodafone erkent fouten bij verkoop glasvezelabonnementen

    Telecombedrijf Vodafone heeft openlijk toegegeven dat men bij huis-aan-huisverkoop van glasvezelabonnementen fouten heeft gemaakt.
    Jarco Kriek
    23 march 2013
    comments 0
    Vodafone erkent fouten bij verkoop glasvezelabonnementen
    Foto: ANP

    Telecombedrijf Vodafone heeft openlijk toegegeven dat men bij huis-aan-huisverkoop van glasvezelabonnementen fouten heeft gemaakt. Vodafone zegt dit te gaan verbeteren.

    Onder de naam Vodafone Thuis verkoopt het telecombedrijf sinds 2011 Alles-In-1-diensten – bestaande uit tv, internet en telefonie – via glasvezelnetwerken van glasvezelexploitant Reggefiber. In het VARA-consumentenprogramma Kassa werd onlangs duidelijk dat Vodafone zich bij de huis-aan-huisverkoop niet aan de colportagewet voldoet. Het is niet de eerste keer dat serviceproviders die via huis-aan-huisverkoop glasvezelabonnementen aan de man of vrouw willen brengen negatief in het nieuws komen.

    Dertig procent

    Glasvezelexploitant Reggefiber gaat pas met de aanleg van een nieuw glasvezelnetwerk beginnen als meer dan dertig procent van het aantal aangesloten huishoudens na de aanleg het glasvezelnetwerk actief gaan gebruiken. Serviceproviders – waaronder Vodafone – moeten hierdoor voor de aanleg van glasvezel abonnees zien te werven. Omdat er nog geen glasvezeldiensten in het betreffende gebied worden aangebonden, moet men hier huis aan huisverkoop voor gebruiken. Wie een glasvezelabonnement op deze manier afsluit, moet in sommige gevallen nog meer dan één jaar wachten tot het afgenomen abonnement actief wordt.

    Persoonlijke benadering

    Vodafone gaat alle klanten die op deze manier een abonnement hebben afgesloten en nog geen gebruik van de glasvezelaansluiting kunnen maken persoonlijk benaderen. Zij krijgen een nieuwe mogelijkheid om hun contract te heroverwegen. Daarnaast voert Vodafone per direct een aantal veranderingen door in het verkoopproces van zijn glasvezeldiensten. De telecomaanbieder erkent na gesprekken met de Consumentenbond en VARA Kassa dat het inschrijfproces transparanter had gekund. Hiermee komt Vodafone tegemoet aan de wens van de Consumentenbond dat consumenten alsnog onder hun contract uit kunnen. Vodafone biedt deze klanten de mogelijkheid binnen acht dagen hun contract te ontbinden.

    Verbetering nieuwe klanten

    In de huis aan huisverkoop van glasvezelabonnementen aan nieuwe klanten voert Vodafone drie verbeteringen door. Ten eerste komen er extra kwaliteitscontroles. De komende maanden belt Vodafone alle nieuwe contracten na om te vragen of de verwachtingen van koper en verkoper overeenkomen. Ten tweede vermeldt Vodafone de wettelijke bedenktermijn en de mogelijkheid om te annuleren nu ook op het inschrijfformulier dat klanten aan de deur tekenen. Ten derde gaat Vodafone zijn verkopers intensiever trainen en controleren. Door deze verbeteringen moet eventuele onduidelijkheid over datgene waarvoor de klant heeft getekend verdwijnen.

    VodafoneglasvezelReggefiberabonnementAlles-in-1tvtelevisietelefonieinternetVARAKassaConsumentenbondmisleiding

    Reacties

  1. Doe mee en win!

    • Bloodshot

      Win een VIP-pakket van Bloodshot

      Bloodshot is op de comic van de Valiant Comics-franchise gebaseerd: soldaat Angelo Mortalli komt te overlijden, maar hij wordt door het bedrijf Project Rising Spirit met nanotechnologie tot leven gewekt. Totaal TV geeft vijf keer een VIP-pakket van deze actiefilm weg, met daarin een hoodie en twee bioscoopkaartjes.

    TV-TIP De slechtste chauffeur van Nederland

    De slechtste chauffeur van Nederland
    RTL 5 om 20:30 uur
    Dit is de wedstrijd die niemand wil winnen en de deelnemers moeten hun best doen om zo min mogelijk brokken te maken om deze finale te verliezen.

    TV-TIP The 5th Wave

    The 5th Wave
    Net5 om 20:30 uur
    Vier golven van steeds dodelijkere aanvallen hebben het grootste deel van de mensheid weggevaagd. Te midden van angst en wantrouwen is Cassie op de vlucht en probeert ze wanhopig haar jongere broer te redden. Terwijl ze zich voorbereidt op de onvermijdelijke en dodelijke vijfde golf, werkt Cassie samen met een jonge man die haar laatste hoop is.

    Interview

    • Frits Sissing bij Tussen Kunst en Kitsch

      Frits Sissing

      Tussen Kunst en Kitsch

      Elk seizoen trekt het 36 jaar oude programma weer kijkersaantallen met zeven cijfers. En dat zal dit jaar niet anders zijn. Frits Sissing over het succes van Tussen Kunst en Kitsch.
      Reacties0 reactie(s)