VodafoneZiggo grijpt hard in na aanhoudend klantverlies bij Ziggo

VodafoneZiggo publiceerde vorige week de financiële cijfers van het eerste kwartaal. Hieruit bleek dat bedrijfsonderdeel Vodafone naar behoren presteert. Bij Ziggo, de kabeltak van het bedrijf, gaat het minder goed. In de eerste drie maanden van dit jaar verloor het kabelbedrijf meer dan 40.000 klanten. Ook in 2024 werd een fors klantverlies gerapporteerd. Hierdoor daalde omzet maar - vooral belangrijk voor de aandeelhouders Vodafone Group en Liberty Global - ook de winst. Mede hierdoor grijpt VodafoneZiggo nu hard in.
400 banen
Bij VodafoneZiggo verdwijnen 400 banen. De helft hiervan gaat via een natuurlijk verloop. Bij de andere helft gaat het onder meer om tijdelijke contracten of personeel dat zelf opzegt. Omdat de ondernemingsraad de reorganisatie nog moet goedkeuren, is het onduidelijk bij welke afdelingen werknemers gaan verdwijnen. Of klanten direct de gevolgen van deze bezuiniging gaan merken door bijvoorbeeld langere wachttijden bij contact met klantenservice of het verhelpen van storingen is op dit moment dus niet duidelijk. Ziggo zet al enige tijd eigen klanten in bij het verhelpen van storingen en het beantwoorden van vragen via het online forum.