Kies nú voor een abonnement met korting Word abonnee
Abonneer nú met korting Word abonnee
  1. Nieuws

    VodafoneZiggo groeit maar KPN blijft grootste in stijgende multiplay-markt

    De vast-mobiele markt – ook wel multiplay genoemd – in Nederland is in het derde kwartaal van 2018 gegroeid. Dit komt vooral door VodafoneZiggo, dat vaste diensten via Ziggo en mobiel diensten via Vodafone verkoopt.
    Jarco Kriek
    1 january 2019
    comments 0
    VodafoneZiggo groeit maar KPN blijft grootste in stijgende multiplay-markt

    Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat het aantal huishoudens met een vast-mobiel abonnement in de genoemde periode met 2,8 procent naar 2,375 miljoen is gestegen. Binnen deze huishoudens wordt in ieder geval breedband en mobiel bij dezelfde aanbieder gekocht. De meeste huishoudens kopen echter een quad play-abonnement waarbij de vaste diensten tv, internet en bellen met mobiel worden gecombineerd. De aanbieders VodafoneZiggo, KPN en T-Mobile proberen klanten met het aanbieden van kortingen en gratis abonnementen op tv-pakketten zoals Ziggo Sport Totaal en FOX Sports Eredivisie tot het kopen van een quad play-abonnement te verleiden.

     

    KPN

    Het aantal huishoudens met een multiplay-abonnement bij VodafoneZiggo is in het derde kwartaal van 2018 naar 48 procent gestegen. KPN blijft met een penetratie van 55 procent van de huishoudens de marktleider in de Nederlandse multiplay-markt. Dit zorgt ervoor dat KPN 42,3 procent van de omzet van deze markt – door Telecompaper op 1,17 miljard gewaardeerd – op de rekening heeft zien binnenkomen. VodafoneZiggo is echter met een inhaalslag bezig. Dit bedrijf begon veel later met het aanbieden van multiplay en nadert binnen korte tijd marktleider KPN. Belangrijk detail is dat Ziggo in het derde kwartaal meer internetabonnementen heeft verkocht. In dezelfde periode zag KPN dit aantal afnemen. Vast internet is binnen het multiplay-segment het belangrijkste abonnementsonderdeel.

    VodafoneZiggpVodafoneZiggoKPNmultiplaytvtelevisieinternetbellentelefoontelefonieabonnementen

    Reacties

  1. Interview