1. Nieuws

    WDR scoort slecht met Carnaval

    Het is weer bijna Carnaval maar de WDR en ARD hebben geconstateerd dat de programmering steeds vaker alleen de oudere kijkers aanspreekt en overdenken de toekomst.
    Jan-Hein Visser
    14 februari 2009
    comments 0
    WDR scoort slecht met Carnaval
    De WDR, West Deutsche Rundfunk, kampt met steeds verder inzakkende kijkcijfers voor het Carnaval. Afgelopen maandag werd een belangrijke 'zitting' van de Aachener Karneval Verein (AKV- één van de grootste in Duitsland) vooral door de belangrijke doelgroep tussen 18 en 50 jaar, nauwelijks meer bekeken.

    Met toch nog meer dan 4 miljoen kijkers was de WDR voor een maandagavond alsnog tevreden met de uitzending op het eerte Duitse net ARD. Maar de AKV zelf was niet tevreden omdat zij hadden gedacht de beste optredens in jaren te hebben gehad. Aangezien zij binnenkort opnieuw moeten onderhandelen over uitzendingen hadden ze een beter resultaat gewenst en wordt nu onderzocht waar de vooral jeugdige kijkers het af laten weten.

    Het Duitse Carnaval kan in de periode 20-24 februari weer gevolgd worden via de Duitse publieke zenders. Naast de ARD zullen ook de Zuid/West Duitse regionale zenders WDR, Hessen Fernsehen, SWR Baden-Würtemberg, SWR Rheinland-Pfalz en Bayern Fernsehen hier veel aandacht besteden.
    WDR

    Reacties

  1. TV-TIP Tour de France

    Tour de France
    NPO 1 om 13:15 uur
    Nairo Quintana werkt weer aan zijn grote doel: de Tourwinst. Toch doemt er een probleem op. Movistar heeft zich versterkt met Mikel Landa, vorig jaar de rebel van Sky. Dan heeft de ploeg dus het paard van Troje binnengehaald, want Landa gaat: ‘nooit meer voor een kopman werken’. Wat zal dat opleveren in de eerste bergetappe.

    Doe mee en win!

    • *

      5X VIP- PAKKET MISSION: IMPOSSIBLE FALLOUT

      Samen met zijn IMF-team bevindt Ethan Hunt zich in een race tegen de klok nadat een missie verkeerd afloopt. Totaal TV mag vijf keer een VIP-pakket voor deze 3D-actiefilm weggeven, met daarin twee kaartjes, maar ook een phone grip én de dvd van Mission: Impossible - Rogue Nation.

    TV-TIP Het gevoel van De Vierdaagse

    Het gevoel van De Vierdaagse
    NPO 1 om 19:10 uur
    Als Fons de Poel aan de Vierdaagse denkt, krijgt hij kriebels in het vooronder. Als rasechte Nijmegenaar (in 2003 maakte hij nog het singeltje ‘Go NEC, We Gaan Europa in’) kan hij het gevoel van de Vierdaagse pas écht overbrengen. Hij weet namelijk precies wanneer de wandelaars hun brandpunt bereiken.