Welke klantenservice van internetaanbieder is snelst bereikbaar?

Providercheck deed zelf onderzoek naar de wachttijd bij de elf belangrijkste internetaanbieders in Nederland. Het stelde medewerkers van de klantenservice vier vragen die door veel Nederlanders bij contact met een klantenservice gesteld worden. Gedurende het onderzoek werd twintig keer met iedere internetaanbieder contact opgenomen. Iedere vraag werd vijf keer aan de klantenservice voorgelegd.
Tele2
Tele2 komt met een gemiddelde wachttijd van 2 minuten en 16 seconden als beste uit de bus. T-Mobile en KPN volgden op respectievelijk de tweede en derde plaats. Daarna volgden Delta, Telfort, Youfone, Caiway, Online.nl, Ziggo, NLE en XS4All. Opvallend is de lange wachttijd van 10 minuten en 20 seconden bij XS4All dat hiermee hekkensluiter van het onderzoek is. Bij Ziggo bedroeg dat wachttijd 7 minuten en 4 seconden. Dit is vier minuten langer dan bij KPN.